صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۲ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
مدیرکل ارتباطات اجتماعی و فراسازمانی دانشگاه آزاد:

مرحله منطقه‌ای طرح ملی اعتلا از تهران آغاز می‌شود

ابوالفضل یداللهی‌اصلان از برگزاری مرحله منطقه‌ای طرح ملی اعتلا در دانشگاه آزاد اسلامی تهران خبر داد.
کد خبر : 853968

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوالفضل یداللهی‌اصلان مدیرکل ارتباطات اجتماعی و فراسازمانی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هماهنگی، برنامه‌ریزی و هم‌افزایی درباره چگونگی برگزاری مرحله منطقه‌ای «طرح ملی اعتلا» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد، اظهار کرد: در مرحله منطقه‌ای، این طرح به مناطق هفت‌گانه تقسیم شده و استان‌هایی که از لحاظ فرهنگی و مسافت به هم نزدیک هستند در یک گروه قرار گرفته‌اند و روز‌های سیزدهم و چهاردهم تیر ۱۴۰۲ این مرحله از تهران آغاز خواهد شد که در گروه دوم این منطقه‌بندی هفتگانه استان‌های کردستان، ایلام، لرستان، مرکزی، کرمانشاه و همدان قرار گرفته‌اند.

وی به حضور حدود ۴ هزار نفری استادان دانشگاه آزاد اسلامی در مرحله استانی طرح ملی اعتلا (دوره تعالی‌بخش معرفتی، مهارتی و حرف‌های مسئولان، استادان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی) اشاره کرد و افزود: ظرفیت تعیین شده برای استان‌های مرکزی، همدان، کرمانشاه، لرستان، کردستان و ایلام حدود ۲۵۰ نفر از استادان و کارمندان در مرحله منطقه‌ای طرح ملی اعتلا بوده؛ این طرح به‌منظور تربیت نیروی انقلابی و جهادی طراحی و برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی هدف‌گذاری شده است.

مدیرکل ارتباطات اجتماعی و فراسازمانی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: مطابق بیانیه صادر شده از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه نقش مهمی در تعلیم و تربیت جوانان دارد و فرزندان در محیط دانشگاه تربیت می‌شوند و اداره کل ارتباطات اجتماعی و فراسازمانی دانشگاه برای شناساندن این رسالت دانشگاه به جامعه تأکید دارد. خودسازی، جامعه پردازی منجر به تمدنسازی خواهد شد که در این مسیر باید به غنای فکری و مسائل معرفتی توجه جدی کرد. 

یداللهی‌اصلان با اشاره به اینکه برای هر صندلی مسئولان کشور خون چندین شهید ریخته شده، رسالت دانشگاه را صرفاً برگزاری کلاس و نمره و مدرک ندانست و بیان کرد: استادان دانشگاه در کنار وظیفهٔ آموزشی و پژوهشی رسالت بسیار مهم تربیتی عهده‌دار هستند.  مدیران و مسئولان دانشگاه با ایجاد باور و فهم مشترک در اجرای طرح، شبکه‌سازی نهضت استادی و کارمندان دغدغه‌مند در دانشگاه به وجود می‌آورند که با پیگیری معاونت امور مجلس و ارتباطات اجتماعی و حمایت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به کیفی بخشی و جریان سازی این طرح ملی تأکید می‌شود. 

 وی ادامه داد: در این جلسات همفکری و برنامه‌ریزی، کیفیت کار و تقسیم وظایف مهم است و ظرفیت هر استان باید مورد توجه قرار گیرد تا با ایجاد گفتمان انقلابی در راستای جهاد تبیین اثرگذاری استادان در کلاس درس افزایش یابد.

**هماهنگی‌های استانی و منطقه‌ای در طرح ملی اعتلا انجام می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: طرح ملی اعتلا (دوره تعالی‌بخش معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای مسئولان، استادان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی) در سطح استانی از بازه زمانی اسفند سال ۱۴۰۱ تا شهریور ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.

مرتضی قاسمی درباره هماهنگی و برنامه‌ریزی در سطح مقدماتی استانی بیان کرد: منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی از مناطق هفتگانه استان‌های، کردستان، لرستان، مرکزی، کرمانشاه، همدان و ایلام را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی درباره طرح ملی اعتلا مطرح کرد: در این طرح هماهنگی‌های استانی و منطقه‌ای انجام خواهد شد و جریان‌شناسی معاصر ایران و انواع جنگ‌های ترکیبی و غربشناسی در قالب گفتمان وهم اندیشی بررسی و تشریح خواهد شد.

حجت‌الاسلام رسول ظرافت مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی هم بیان کرد: کینه، حسادت و بداخلاقی جزء رذیلت‌های اخلاقی هستند که لذت دنیا را از انسان دور می‌کند. بداخلاقی ایمان و عمل انسان را تباه کرده و نتایج سوء آن در ابتدا متوجه خود فرد است.

ظرافت گسترش خشونت در محیط‌های اجتماعی را به علت عدم کنترل هیجانات دانست که آسیب‌زننده است و لزوم یادگیری مهارت‌های مختلف در روابط را از عوامل جلوگیری خشونت عنوان کرد.

وی به یادگیری مهارت مدیریت هیجانات اشاره و اظهار کرد: مدیریت هیجانات تضمین‌کننده سلامت عقل و روح و روان انسان است و در آخرت نیز یاریگر او خواهد بود.

عظیم خدایاری دبیر هیئت امنا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، فرهاد گل‌محمدی دبیر هیئت امنا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه، سیامک بهاروند دبیر هیئت امنا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان، سیروس میمنت آبادی دبیر هیئت امنا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کردستان و مرتضی قاسمی دبیر هیئت امنا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در این جلسه حضور داشتند و بهروز ناصری دبیر هیئت امنا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام به صورت مجازی با این جلسه همراه بود.

به گزارش آنا، تشکیل کمیته اجرایی منطقه‌ای و کارگروه‌های سه‌گانه و مباحث اجرای مطلوب دوره در استان مرکزی و واحد اراک به‌عنوان میزبان از دیگر محور‌های این جلسه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر