صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تحول در پردیس ۳۸ هکتاری «سرآبتاوه»؛ سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دعوت شدند

رئیس دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد گفت: رایزنی‌هایی صورت گرفته تا از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تحول در پردیس ۳۸ هکتاری «سرآبتاوه» در یاسوج استفاده شود.
کد خبر : 853486

گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ دهم تیر ۱۴۰۰ دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد از بخش‌های مختلف پردیس ۳۸ هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج (ساختمان‌های تکمیل‌شده و پروژه‌های نیمه‌تمام این مجموعه دانشگاهی) بازدید و پیشنهاداتی برای کاربری و بهره‌برداری مفید از این مجموعه ارائه کرد.

طهرانچی تعیین تکلیف مجموعه بزرگ پردیس واحد یاسوج را از اهداف سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: زمانی که پروژه‌ای کلید می‌خورد؛ اما به ثمر نمی‌رسد، تأثیر منفی بر مردم آن شهر و استان دارد. مجموعه بزرگ پردیس واحد یاسوج نیز دچار این معضل شده بود که ۲۳ هزار متر مربع ساختمان آن تکمیل و ۳۶ هزار متر مربع نیز نیمه‌تمام رها شده بود و باید برای تکمیل این پروژه تصمیم جدی گرفته می‌شد. به همین منظور یک گروه کارشناسی از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به یاسوج آمدند و ابعاد مختلف این پروژه را مورد ارزیابی قرار دادند.

وی از تبدیل پردیس واحد یاسوج به مرکز آموزش‌های فرهنگی، مهارتی و فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: پس از بررسی‌های کارشناسانه، تصمیم گرفته شد تا کاربری این مرکز به صورت ملی برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و سایر بخش‌های کشوری تغییر یابد تا این مرکز آموزشی بتواند به‌طور مستمر در خدمت رشد منطقه بوده و علاوه بر ایجاد زمینه آشنایی مردم با استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج به تربیت و رشد نیروی انسانی در کشور کمک کند.

۲۰ روز پس از سفر طهرانچی با یاسوج در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد مأموریت‌هایی برای سه معاونت «آموزش‌های عمومی و مهارتی»، «تحقیقات، فناوری و نوآوری»، «فرهنگی دانشجویی» و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تعریف و مصوب شد و حالا حدود دو سال از آن مصوبه و مأموریت‌ها می‌گذرد.

محمد کاظم کاوه‌پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد که به‌تازگی سکان این دانشگاه را به دست گرفته و برای رفع مشکلات پردیس سرآبتاوه برنامه دارد در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا با بیان برنامه‌های این دانشگاه برای تحول در پردیس ۳۸ هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج (سرآبتاوه) اظهار کرد: رایزنی‌های لازم با استانداری استان صورت گرفته که سرمایه‌گذاران شناخته شده و متقاضی همکاری‌های مشترک و دوجانبه را به این واحد دانشگاهی معرفی کنند تا از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای تحول این پردیس استفاده شود.

پردیس سرآبتاوه، مهم‌ترین پروژه دانشگاه آزاد در کهگیلویه و بویراحمد

وی افزود: پروژه پردیس سرآبتاوه، مهم‌ترین پروژه دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد و واحد یاسوج تلقی می‌شود که سه مأموریت اصلی برای تحول در این پردیس در نظر گرفته شده است؛ نخستین مأموریت تبدیل این مجموعه به مرکز آموزش‌های فرهنگی، مهارتی و فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی است که برای تحقق و عملیاتی‌شدن این ایده در مرحله ابتدایی باید مسئله آسفالت مسیر ورودی و گاز مجموعه پردیس حل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: با توجه به تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تبدیل مجموعه سرآبتاوه به مرکز آموزش‌های فرهنگی، مهارتی و فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی، تحقق فرمایش وی در اولویت قرارگرفته، اولویت بعدی پیگیری اخذ مجوز از طریق معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری بوده که در کنار آن به‌صورت همزمان استقرار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و صنایع در این محل در دستور کار قرار دارد.

چرا بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به پردیس سرآبتاوه اختصاص نیافت؟

کاوه پیشقدم درباره علل عدم اختصاص بودجه به پردیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج به آنا گفت: بررسی دلیل علل عدم اختصاص بودجه به این پردیس نیازمند پیگیری و مراجعه حضوری به مراکز مربوط در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده که در حال پیگیری هستیم و به‌طور همزمان استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در پردیس و درآمدزاکردن آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های استان و پیگیری مجوز پارک علم و فناوری در دستور کار است.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج عنوان کرد: نخستین وظیفه و مأموریت حل مشکل زیان‌دهی استان بوده که به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت نیازمند توجه و اهتمام ویژه‌ای است. در این راستا تلاش می‌شود که آزمایشگاه و کارگاه‌ها از طریق واگذاری و عقد قرارداد به درآمدزایی برسند و از طریق بهینه‌سازی املاک و مستغلات بتوانیم تا حد زیادی مشکل زیان‌دهی را کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج ادامه داد: واحد‌های دانشگاهی گچساران و یاسوج دارای امکانات گسترده در حوزه کارگاه و آزمایشگاه هستند که در این زمینه و برای استفاده بهینه از امکانات در حال تلاش و پیگیری هستیم. تلاش برای جذب دانشجویان رشته‌های مهارت‌محور و تبلیغ رشته‌هایی که متقاضی‌محور بوده از دیگر اولویت‌های در دستور کار است.

کاوه پیشقدم بیان کرد: اجرای امور فرهنگی و آیین‌نامه ابلاغی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری نهاد مقام معظم رهبری و بسیج اساتید و دانشجویی از دیگر اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج بوده و تعیین تکلیف املاک و مستغلاتی که فاقد سند تک‌برگ هستند از دیگر برنامه‌ها بوده که تا حد زیادی انجام شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر