صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۵ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

باید الگوی حکمرانی برای آموزش و پرورش نوشته شود

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سازمان تعلیم و تربیت کودکان باید تقویت شود، گفت: لازم است الگوی حکمرانی برای آموزش و پرورش نوشته شود.
کد خبر : 852559

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گردهمایی سراسری علمی و آموزشی ویژه سربازرسان و بازرسان سازمان بازرسی کل کشور، گفت: تعامل شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان بازرسی می‌تواند برای رسیدن به اهداف موثر باشد لذا برای ایجاد ارتباط وسیع بین این دو‌مجموعه اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی بر لزوم توجه به جایگاه مهدکودک‌ها در کشور تاکید کرد و گفت: سازمان تعلیم و تربیت کودکان باید تقویت شود چراکه به‌نظر می‌رسد در زیست بوم کودکان نوعی آشفتگی وجود دارد و این نشان از نبود نظارت بر صنایع فرهنگی کودکان است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه به سازمان بازرسی کل کشور پیشنهاد داد تا بر موضوع مهدکودک‌ها و زیست بوم کودکان تمرکز کند.

وی ادامه داد: رفع مشکلات آموزش و پروش باعث از بین رفتن بسیاری از مسایل و چالش‌های این حوزه خواهد شد.

خسروپناه از فقدان الگوی حکمرانی در حوزه آموزشی انتقاد و بر این نکته تاکید کرد که باید الگوی حکمرانی برای آموزش و پرورش نوشته شود.

** لزوم بازنگری ۳۰۰۰ برنامه درسی

در ابتدای جلسه ذبیح‌الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در سخنانی گفت: نیروی انسانی خلاق، متعهد و شایسته عامل رشد و بالندگی کشور است.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه نیاز به بازنگری در رشته‌های تحصیلی با توجه به نیاز جامعه داریم، افزود: یکی از مشکلات نظام آموزشی عدم ارتباط صنعت با علم است. چون ارتباط وثیق بین این دو حوزه وجود ندارد، لذا در تبدیل علم به ثروت مشکل به وجود می‌آید.

خداییان اضافه کرد: باید در مرحله جذب استاد و مدرس بیشتر به تعهد توجه کنیم و اولویت با تعهد، تقوا و ولایت‌پذیری باشد و نه افرادی که به پمپاژ ناامیدی در جامعه تلاش می‌کنند. 

وی تصریح کرد: حدود ۳۰۰۰ برنامه درسی داریم که بعضی از این برنامه‌ها حدود ده سال است که بروزرسانی نشده است و لازم است در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود.

رئیس سازمان بازرسی اضافه کرد: پذیرش بی‌ضابطه در تحصیلات تکمیلی مشکل دیگری است، که باید به آن توجه شود و کسب درآمد از این محل باید بررسی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر