صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۹ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
در گفتگو با آنا تشریح شد؛

رمز موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان چیست؟

یک فعال حوزه دانش‌بنیان گفت: فناوران ایرانی برای خلق ثروت و ارزش افزوده اقدام به تولیدات با محوریت کاهش هزینه و ارتقای سطح کیفی می‌کنند، از این رو ابزار‌های رسیدن به این جایگاه باید در خدمت این شرکت‌ها باشد.
کد خبر : 852424

نرگس صفاریان فعال حوزه دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: معرفی محصولات دانش‌بنیان برای حضور در بازارهای داخلی و خارجی از اهمیت بالایی در راستای تحقق توسعه تولید حائز اهمیت است.

این فعال در حوزه تولیدات دانش‌بنیان ادامه داد: عایق‌های حرارتی و رطوبتی عمده تولیدات این شرکت محسوب می‌شود که قطعاً نقش مهمی در ساخت و ساز مسکن دارد.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستایی با تأکید بر اینکه محصول ارائه‌شده در این شرکت شیمیایی است، گفت: تولیدات این شرکت عمدتاً وابسته به مشتقات نفت و پتروشیمی است و امروز به دلیل اینکه بازار نفت در حال تلاطم قیمتی است هزینه تولید این نوع عایق‌ها نیز به‌مراتب دچار نوسان قیمت می‌شود.

او تصریح داشت: یکی از مشکلات پیش رو شرکت‌های دانش‌بنیان بحث ایجاد فضا و فرهنگ‌سازی استفاده از محصولات تولیدی نوین از سوی این شرکت‌ها در بازار است.

محصولات دانش‌بنیانی جایگزین محصولات سنتی می‌شوند

این فعال حوزه دانش‌بنیان در خصوص محصولات تولیدی توسط این شرکت گفت: عایق‌های حرارتی تولیدشده توسط شرکت، جایگزین عایق‌های سنتی موجود در بازار می‌باشند که مواد اولیه آن جایگزین پشم‌شیشه و پشم سنگ و فوم‌های پلیمری است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان در حوزه مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستایی که در نمایشگاه «آبادیران» حضور دارد، ادامه داد: عایق رطوبتی تولیدشده توسط شرکت دانش‌بنیان، جایگزین ایزوگام و قیرگونی موجود در بازار است. این محصولات، نقش مهمی در کاهش آلودگی محیط‌زیست دارند و از همه مهم‌تر با توجه به سهولت در اجرا باعث ایجاد یکپارچگی در سطح می‌شوند.

اهداف بلند دانش‌بنیان‌ها جدی گرفته شود

این فعال اقتصادی ادامه داد: این شرکت در راستای اهداف بلندمدت بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به نیاز جامعه، فرهنگ‌سازی و تبلیغات محیطی است. چراکه برای معرفی محصولات دانش‌بنیان به بازار مصرف نیاز به معرفی و شناخت بیشتر است. در این حالت متقاضیان این محصولات در راستای کاهش هزینه و ارتقای کیفیت، قطعاً به سراغ این محصولات خواهند آمد.

صفاریان تأکید کرد: محصولات دانش‌بنیان هنوز برای اکثر مردم ناشناخته است و باید فضا برای معرفی بیشتر این محصولات فراهم شود. حمایت دولت از محصولات تولیدی یکی از ابزارهای لازم برای توسعه بیشتر تولیدات است.

به گفته این فعال حوزه دانش‌بنیان؛ فناوران ایرانی برای خلق ثروت و ارزش افزوده اقدام به تولیدات با محوریت کاهش هزینه و ارتقای سطح کیفی می‌کنند که حمایت دولت در معرفی این محصولات، رمز موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستایی تأکید کرد: جامعه امروز نیاز به ورود کالاها و محصولات دانش‌بنیان دارد چراکه این محصولات با حداقل هزینه بالاترین کیفیت را دارند و این بزرگ‌ترین گام برای رسیدن به اهداف ارتقای سطح کیفی و کمی اقتصاد کشور است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر