صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دولت هند ادعای تهدید به تعطیلی توییتر را تکذیب کرد

دولت هند ادعای مدیرعامل سابق توییتر مبنی بر تهدید به تعطیلی توییتر را تکذیب کرد.
کد خبر : 852360

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، جک پاتریک دورسی در سال ۲۰۲۱ مدیرعامل توییتر بود که از سمت خود کناره گیری کرد. وی اعلام کرده است که «دولت هند اعلام کرده بود که اگر این شرکت به درخواست‌های دولت مبنی بر حذف پست‌ها و محدود کردن حساب‌های منتقد دولت به دلیل اعتراضات کشاورزان در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ عمل نکند، این شرکت با تعطیلی و حمله به کارکنان مواجه می‌شود.»

دورسی در مصاحبه‌ای گفت که «این امر به شیوه‌هایی آشکار شد؛ «ما توییتر را در هند تعطیل می‌کنیم» که بازار بسیار بزرگی برای ما است. «ما به خانه‌های کارمندان شما حمله می‌کنیم» که آن‌ها انجام دادند؛ و اینجا هند است، یک کشور دموکراتیک.»

«نارندرا مودی»، نخست وزیردولت بار‌ها دخالت در سانسور آنلاین را رد کرده و گفته است که اظهارات دورسی یک دروغ محض است.  

«راجیف چاندراشخار»، معاون وزیر فناوری اطلاعات در یک شبکه اجتماعی اعلام کرد که «هیچ کس به زندان نرفت و توییتر هم تعطیل نشد.»

اعتراضات کشاورزان به اصلاحات یک سال ادامه داشت و از بزرگ‌ترین اعتراضات دولت مودی و حزب ملی گرای هندو بهاراتیا جاناتا (BJP) بود. کشاورزان در اواخر سال ۲۰۲۱ پس از کسب امتیازات به اعتراضات پایان دادند.

به گفته دورسی «هند کشوری است که درخواست‌های زیادی از ما در زمان اعتراضات کشاورزان، در مورد روزنامه‌نگاران خاص که از دولت انتقاد می‌کردند، داشت.»

دولت هند می‌گوید که «تنها هدفش محدود کردن اطلاعات نادرست و پست‌هایی است که صلح و امنیت را محدود می‌کند.»

در جریان این اعتراضات، دولت مودی به دنبال مسدود کردن اضطراری هشتگ‌های نادرست توییتر و ۱۰‌ها حساب کاربری بود. توییتر در ابتدا موافقت کرد، اما کمی بعد بیشتر حساب‌ها را بازگرداند و دلیل آن را توجیه ناکافی برای ادامه تعلیق‌ها عنوان کرد.

دورسی همچنین به فشار‌های مشابهی از سوی دولت‌های ترکیه و نیجریه اشاره کرد که در طول سال‌ها قبل از لغو این ممنوعیت‌ها، پلتفرم را در کشور‌های خود در مقاطع مختلف محدود کرده بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر