صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۷ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
سخنگوی آموزش‌ و پرورش شهر تهران در گفت‌‌وگو با آنا:

مراکز فروش مواد محترقه را گزارش دهید / دانش آموزان خاطی جریمه می‌شوند

سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران با بیان اینکه در صورت مشاهده مراکز فروش مواد محترقه در اطراف مدرسه، آن را به آموزش‌وپرورش منطقه گزارش دهید، گفت: در صورت مشاهده مواد منفجره و محترقه در محیط مدرسه توسط دانش‌آموزان، ضمن ارسال مواد مکشوفه به حراست مدرسه، به اولیای دانش آموز خاطی اطلاع‌رسانی می‌شود.
کد خبر : 8518

مسعود ثقفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش شهر تهران برای آموزش نکات لازم به دانش‌آموزان و خانواده‌ها با هدف پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه در ایام پایانی سال به ویژه چهارشنبه آخر سال و احتمال گرایش بعضی از دانش آموزان برای استفاده مواد محترقه و منفجره و همچنین افزایش آسیب‌های ناشی از آن هست، جهت ترویج فرهنگ ایمنی در شهر تهران مواردی را به ادارات ابلاغ کردیم.


وی افزود: عده‌ای از افراد سودجو و فرصت‌طلب اقدام به توزیع مواد محترقه در بین جوانان و نوجوانان می‌کنند و متاسفانه فرزندان ما نیز از آثار مخرب و آسیب‌های ناشی از این مواد اطلاع کافی ندارند، از این رو آموزش و پرورش شهر تهران به منظور ارتقای فرهنگ ایمنی در جامعه و کاهش خسارات جانی و مالی اقداماتی را در دستور کار قرار داده است.


ثقفی ادامه داد:‌ تشکیل کمیته‌ای با عنوان پیشگیری و سلامت با هدف کاهش اثرات حوادث و سوانح مرتبط با آتش سوزی و اتخاذ تدابیر ایمنی برای مدارس، توجیه و آگاه کردن مدیران مدارس و مسئولان ذی‌ربط در ارتباط با دانش آموزان و اولیای آنها و انجام اقدامات لازم در این زمینه، درخواست از مدیران واحدهای آموزشی و همکاران و دانش‌آموزان برای شناسایی مراکز فروش مواد محترقه در اطراف محیط‌های آموزشی و اطلاع رسانی آن به حراست منطقه آموزش و پرورش، از جمله این اقدامات است تا با هماهنگی نیروی انتظامی اقدام لازم انجام شود.


سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: در صورت مشاهده مواد منفجره و محترقه در محیط مدرسه توسط دانش‌آموزان، ضمن ارسال مواد مکشوفه به حراست مدرسه به اولیای دانش آموز خاطی اطلاع‌رسانی می‌شود و پس از ارشاد دانش آموز، تعهد لازم جهت عدم تکرار از وی اخذ می‌شود.


ثقفی تصریح کرد: از کارشناسان آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، مراکز سوانح و سوختگی و نیروی انتظامی در مراسم صبح‌گاه و کلاس‌های آموزش دعوت کردیم تا راهنمایی‌های لازم را به بچه‌ها ارایه دهند.


وی گفت: امیدواریم با رعایت موارد ارایه شده امسال در چهارشنبه آخر سال شرایط مناسب‌تری نسبت به گذشته در حوزه کاهش صدمات مالی و جانی شاهد باشیم.


سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان کرد: از خانواده‌ها نیز تقاضا داریم در روزهای باقی مانده به چهارشنبه آخر سال فرزندان خود را نسبت به این رفتارهای پرخطر آگاه کنند تا در سال جاری شاهد کاهش خسارات جانی و مالی باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر