صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۹ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
معاون آموزشی وزارت علوم:

دانشجویان رشته‌های صنعت و جامعه ماهانه ۷ میلیون تومان بورس دریافت می‌کنند

معاون آموزش وزارت علوم گفت: دانشجویانی که وارد رشته‌های صنعت و جامعه می شوند، ماهانه ۷ میلیون تومان بورس دریافت می‌کنند.
کد خبر : 849286

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم در نشست «تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲» که صبح امروز چهارم خردادماه در مرکز همایش‌های حکمت پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار شد، اظهار کرد: ما در نوبت قبلی آزمون سراسری، آزمونی در حد استانداردهای جهانی داشته‌ایم و تلاش کردیم به کمک دانشگاه‌ها، اعتمادسازی و ایجاد اعتماد داشته‌ باشیم. نباید اجازه داد این اعتماد خدشه دار شود. برخی از ظرفیت‌های تکنولوژی استفاده می‌کنند تا خطاهایی در جریان آزمون سراسری کشور اتفاق بیفتند، اما جلوی آن‌ها را گرفته‌ایم و با کمک فناوری های جدید کوچکترین مشکلاتی که وجود دارد را دفع کرده اند.

وی تصریح کرد: در ستاد وزارت علوم بخصوص شخص وزیر نیز به این نکته تاکید داشتند و شورای سنجش و پذیرش را برای اخذ تصمیمات مقتضی برگزار کرده اند. حوزه آموزش وزارت عتف و سازمان سنجش ارتباطات تنگاتنگی دارند؛ چه از نظر میزان ظرفیت پذیرش دانشجویان در هر دانشگاه چه از نظر غربالگری مناسب برای پذیرش که به نظر می‌رسد امسال اتفاقات خوبی در پیش است. بر اساس آمار بالغ بر یک میلیون و ۱۱۹ هزار نفر کنکور دارند و در این خصوص بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها ارسال کرده‌ایم تا فعالیت‌های خود را برای این رویداد ملی به صورتی تنظیم کنند که کمترین تداخلی در کارهای دانشگاه و برگزاری آزمون سراسری ایجاد نشود. 

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: درست است که آزمون سراسری حاصل هماهنگی بین آموزش و پرورش، سازمان سنجش و وزارت علوم و بهداشت است، اما اساس آن بر آموزش عالی برمی گردد پس باید همه دست به دست هم بدهند که آزمون با کیفیت برگزار شود. 

عموعابدینی تاکید کرد: اگر بتوانیم فضای خوبی را برای آزمون فرزندان خودمان هماهنگ کنیم نتایج خوبی هم حاصل خواهد شد. جمع نیروهای اجرایی و حفاظتی سازمان سنجش می‌توانند آزمون سراسری امسال را در دو وجه تقویت کند؛ برگزاری با کیفیت آزمون و اعتمادسازی در مردم که هردو ارزش زیادی دارند. 

عموعابدینی افزود: از سال قبل بورس صنعت و جامعه مطرح شده بود و امسال تعداد قابل توجهی از کدرشته‌های مرتبط با صنعت و جامعه را به متقاضیان اعلام می‌کنیم و می‌گوییم کدام رشته‌ها هم شغل دارند هم بورس هم پذیرش و صنایع در همین راستا با ما قرار داد بسته‌اند و سال قبل این اقدام با شهر یزد آغاز شد و از حالا به بعد با رتبه‌های خوب دانشجویانی وارد این دست رشته‌ها می‌شوند که جزو نخبگان هستند و براساس تحصیل در این رشته‌ها ماهی ۷ میلیون تومان به عنوان بورس دریافت می‌کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم اضافه کرد: رتبه‌های زیر ۲۰۰ اگر وارد این رشته‌های خاص مانند برخی رشته‌های علوم انسانی و کشاورزی و… شوند تا دکتری مستقیم تحصیل می‌کنند و از سال اول بورس و حقوق می‌گیرند و تا آخر اگر کیفیت را حفظ کنند حمایت‌ها ادامه خواهد داشت. 

معاون وزارت عتف با بیان اینکه آمایش رشته‌های کاردانی و کارشناسی شروع شده افزود: تعدادی از رشته‌ها که شغل ندارند نمی‌گوییم حذف شده‌اند بلکه امسال پذیرش ندارد و سال بعد اگر صنعت خواست دوباره آن کدرشته محل‌ها را اعلام نیاز می‌کند و می‌تواند دانشجو بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر