صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۰۷ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
کاظمی مطرح کرد؛

لزوم باز طراحی برنامه درسی در رشته‌های تحصیلی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برای تحقق آموزش یک مهارت در دوره متوسطه باید این موضوع به عنوان سرفصل در برنامه درسی لحاظ شود.
کد خبر : 849235

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه مشترک رئیس و مدیران سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی با حضور محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و مدیران معاونت آموزش متوسطه برگزار شد.

کاظمی در این جلسه با تبریک دهه کرامت و گرامیداشت سوم خرداد و یاد و خاطره رشادت‌های شهدای ۸ سال دفاع مقدس، گفت: بنا بر به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با جمعی از فرهنگیان به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم، توجه به مدرسه به ویژه مدارس عادی دولتی، باز طراحی ساختار آموزشی و برنامه درسی دوره متوسطه و بازنگری در شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی ضرورتی جدی دارد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: منویات رهبری، آرمانی نیست و کاملاً قابلیت اجرایی شدن در تمام ارکان آموزش و پرورش از ستاد تا مدرسه را دارد.

وی اظهار کرد: در دوره دوم متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای باید برنامه ریزی به شکلی باشد که این دوره صرفاً دالانی برای کنکور سراسری و ورود به دانشگاه‌ها نباشد بلکه باید بر مهارت محوری در این دوره تاکید جدی شود.

وی با بیان اینکه برای تحقق آموزش یک مهارت در دوره متوسطه باید این موضوع به عنوان سرفصل در برنامه درسی لحاظ شود، گفت: محتوا و برنامه درسی جهت دهنده است و برنامه باید رویکرد مهارت آموزی برای دانش آموزان مقاطع مختلف داشته باشد به نحوی که دانش آموز در پایان هر مقطع یک مهارت بیاموزد.

کاظمی با اشاره به بازبینی رشته‌ها، تصریح نمود: بازبینی رشته‌های متوسطه دوم به ویژه در حوزه فنی و حرفه‌ای با توجه به شرایط امروز کشور امری ضروری است که آغاز شده و باید به فوریت به نتیجه لازم ختم گردد.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در پایان، گفت: حضور ذی‌نفعان اصلی نظام تعلیم و تربیت یعنی دانش آموزان در جلسات تصمیم گیری و کمیسیون‌های برنامه درسی به منظور آشنایی تصمیم گیرندگان با نظرات و پیشنهادات آنها باید صورت گیرد تا شاهد تحولی جدی در امر تصمیم گیری در نظام تعلیم و تربیت باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر