صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدیر نشر هرمس:

بهار کتاب ۳۴| حضور نداشتن رقبا روی فروش ما تأثیر منفی داشت

مدیر نشر هرمس معتقد است حضور نداشتن برخی ناشران به‌نام در نمایشگاه کتاب تأثیر منفی در فروش سایر ناشران نیز داشته است.
کد خبر : 848165

مرتضی کاردار مدیر انتشارات هرمس در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت و گو با خبرنگار آنا تصریح کرد: وقتی ناشران به‌نام حضور ندارند تب وتاب خرید و حضور مخاطب در نمایشگاه کاهش می‌یابد و به طبع این موضوع روی فروش ما هم تأثیرگذار است.

وی با تاکید به اینکه یکی از دلایل کاهش فروش ناشران نیز همین موضوع است، اضافه کرد: استقبال از نمایشگاه به نسبت سال‌های قبل کاهش دارد و نمی‌توان این موضوع را منکر شد. اگر تنوع حضور ناشران بیشتر بود، مخاطب بیشتر و جدی‌تر حضور می‌یافت.

مدیر نشر هرمس بیان داشت: کاهش فروش نشر هرمس هم به لحاظ کمی و هم عددی است و این در حالی است که ما قفسه‌ای بیش از 50 جلد کتاب از تازه‌های نشر داشتیم و هر روز نیز یک کتاب چاپ اول را در نمایشگاه معرفی کردیم.

** دسته بندی مخاطبان درست نیست

کاردار همچنین در خصوص تغییر سلیقه مخاطبان در انتخاب کتاب‌ها و اینکه آیا گرایش به کتاب‌های زرد بیشتر شده است، اضافه کرد: بنده به برچسب زنی مخاطب زرد اعتقادی ندارم.

وی معتقد  است، تمام کتاب خوان‌ها در ابتدا ممکن است کتاب‌های زردی خوانده و در ادامه کتاب‌های جدی را مطالعه کنند و اینکه ما مخاطبان را به نخبگان و عمومی دسته‌بندی کنیم، چندان مورد تائید نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر