صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
گفتگو/هدف غرب از ریاست ایران بر شورای حقوق بشر چیست؟

ایران از نظر ابرقدرتی در چشم جهانیان یک «دکل بزرگ» است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: ما از لحاظ معیشت و اقتصاد واقعا مشکل داریم و بسیاری از افراد جامعه ناراحت هستند اما از لحاظ ابر قدرتی در چشم‌جهانیان مانند یک‌ دکل بزرگی هستیم.
کد خبر : 847282

احمد بخشایش کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره ریاستِ جمهوری اسلامی ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد،گفت: ریاست مجمع شورای حقوق بشر دوره‌ای است و از آنجا که ریاست تا به حال به ایران نرسیده بود، احتمال می‌دهم که نوبت ایران بود که این سیاست را برعهده گیرد. 

وی افزود: علی‌رغم مخالفت‌هایی که ایرانی‌های مقیم اروپا و آمریکا، با فشار به سیاست‌مداران آن کشور‌ها دارند، آن‌ها این ریاست را به عهده ایران گذاشتند تا مباحث خود را با ایران دنبال و پیگیری کنند. 

نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: آن‌ها می‌خواهند به نحوی ما را درگیر کنند که با آن‌ها پیرامون زندانی‌ها راه بیائیم چرا که از این شیوه و برخورد ناراحت هستند!

بخشایش در مورد نقش دیپلماسی دولت در دستیابی ایران به این جایگاه، بیان کرد: من فکر نمی‌کنم دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران خیلی در این راستا موثر بوده باشد؛ جمهوری اسلامی تا کنون در راستای دیپلماسی مقاومت بسیار موفق بوده است. 

وی افزود: ایران در عربستان، یمن، سوریه و عراق موفق بوده است، اما در مورد کشور‌های اروپایی اینگونه نبوده است. در ارتباط با آمریکا و تسهیل رابطه بین دو‌کشور هنوز موفقیت حاصل نشده است، اما در این دید که ایران جز شانگ‌های و بریکس شد، موفقیت برای ما محسوب می شود.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه فارغ از مسائل داخلی و معیشتی ایران، کشور ما از بین کشور‌های منطقه‌ای، درحال نو ظهور شدن است،گفت: ما از لحاظ معیشت و اقتصاد واقعا مشکل داریم و بسیاری از افراد جامعه ناراحت هستند، اما از لحاظ ابر قدرتی در چشم‌جهانیان مانند یک دکل بزرگ هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر