صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد؛

درگاه پیشخوان کلاس استادان، راه ارتباطی با نسل جوان

فرزاد جهان‌بین، تربیت را چهار مقوله اعتقادی تخصصی با توجه به آمایش، مهارتی، اجتماعی و اعتقادی عنوان کرد و گفت: بهترین راه ارتباطی که بتوان با نسل جوان ارتباط برقرار کرد، درگاه پیشخوان کلاس استادان است.
کد خبر : 847189

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست تخصصی استادان همیار فرهنگی با حضور فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، حسین کرمانیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، مسئولان، معاونان و استادان همیار فرهنگی در سالن شهید سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست تربیت را در چهار مقوله اعتقادی تخصصی با توجه به آمایش، مهارتی و اجتماعی و اعتقادی عنوان کرد و گفت: بهترین راه ارتباطی که بتوان با نسل جوان ارتباط برقرار کرد درگاه پیشخوان کلاس استادان بوده و امروز طلبیدن استادان به‌عنوان همیار فرهنگی بهترین راه رسیدن به مقوله تربیت است.

جهان‌بین با اشاره به اینکه درک یک طرفه مسائل موجب ایجاد شکاف در جامعه می‌شود، اضافه کرد: یکی از شاخص‌های جامعه توسعه‌یافته همدلی است، یعنی نگاه به مسئله از دید مخاطب در کمک به حل آن است، بنابراین اذهان باید به سمت فازی و تحلیلی حرکت کند.

وی درتشریح چهار مقوله تربیت بیان کرد: تربیت تخصصی با توجه به آمایش، حرکت رو به جلوست، چراکه استادان در این مسیر با علم روز آگاهی پیدا کرده و روند رشدشان افزایش پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبیین کرد: نکته دوم تربیت اعتقادی بوده که کف آن تربیت انسان و سقف آن انسان متدین انقلابی است و تربیت نوع سوم مهارتی نام دارد، یعنی مهارت حل مسئله اینکه فرد بتواند از داشته‌های علمی و تجربه خود مسائل جامعه را حل کند و چهارمین نوع تربیت، تربیت اجتماعی بوده که آماده‌سازی برای زیربار اجتماع رفتن و از ساده‌انگاری به دور بودن است، بنابراین نقش استادان در سه نوع تربیت مهارتی، اجتماعی و اعتقادی حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر