صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
دهقانی فیروزآبادی:

استقبال جوانان از اینوتکس ۲۰۲۳ نشانگر اشتیاق برای توسعه کشور در حوزه فناوری است

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت:امسال نمایشگاه اینوتکس با استقبال بسیار خوبی از طرف جوانان پر انرژی و فعالان این حوزه مواجه شد که این موضوع نشان دهنده سطح دغدغه مندی جوانان برای رفع مسائل کشور است.
کد خبر : 846986

در روز پایانی دوازدهمین دوره نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲۳، معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با حضور در این نمایشگاه از محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارتاپ‌ها بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا  گفت: امسال نمایشگاه اینوتکس با استقبال بسیار خوبی از طرف جوانان پر انرژی و فعالان این حوزه مواجه شد که این موضوع نشان‌دهنده سطح دغدغه مندی جوانان برای استفاده از فناوری در جهت رشد و تعالی کشور است. خصوصاً بعد از پشت سر گذاشتن همه‌گیری کرونا این حضور با شور اشتیاق زیادی همراه شده است.

وی تأکید کرد: اینوتکس زیرساخت علمی مناسبی است برای یافتن بازیگران اصلی معاونت علمی ریاست جمهوری که در این فضا آنها را پیدا می‌کنیم.

او با بیان اینکه اینوتکس فرصت مناسبی برای فناوران و سرمایه‌گذاران در این حوزه محسوب می‌شود افزود: وظیفه اصلی ما بسترسازی و حمایت از شرکت‌های نوپا، ایده‌های جدید و تیم‌های خلاق و نوآور است و همه‌جانبه این حمایت‌ها را خواهیم داشت و معاونت علمی برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای فرصت حضور محصولات فناورانه در بازار داخلی و خارجی انجام داده است. 

دهقانی فیروزآبادی خاطر نشان کرد: برای بقا زیست‌بوم بر مبنای تجربه‌های گذشته با توجه به فرصت‌های اقتصادی در حوزه فناوری نرم و دیجیتال، سلامت، معدن، امنیت غذایی و... فرصت‌های بزرگ ایجاد کردیم، مثلاً سال گذشته نزدیک به ٣ میلیارد دلار موافقت‌نامه برای تجهیزات فناوری بسته شد که این امر نوید بازار پر رونق برای دانش‌بنیان‌های کشور است.

وی در پایان یادآور شد داد:  اگر محصولات فناورانه حرفی برای گفتن و رفع نیاز‌های کشور و بی‌نیازی ما در واردات داشته باشند معاونت علمی  حتماً حمایت خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر