صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
جهان‌بین مطرح کرد؛

اقبال به دانشگاه از طریق بازگشت به مفهوم تعلیم و تربیت جامعه

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اقبال به دانشگاه از طریق بازگشت به مفهوم تعلیم و تربیت جامعه ممکن است.
کد خبر : 846884

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع همیاران فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان به ریشه‌یابی علل گسست جامعه و سازمان پرداخت.

جهان‌بین گسست بین جامعه و یک سازمان را معلول بی‌توجهی و قطع ارتباط این مجموعه‌ها با محیط دانست و گفت: بی‌توجهی به محیط و تغییرات محیطی باعث فاصله گرفتن و شکاف بین محیط و مجموعه و در نهایت آسیب به آن سازمان خواهد شد.

وی افزود: اشباع محصول نظیر اشباع رشته در محل، ضعف در اهداف انطباقی و عدم ارتباط با واقعیت بیرونی نظیر عدم انطباق سرفصل با نیاز جامعه منجر به سرخوردگی و بی میلی به دانشگاه و موجب گسست بین سازمان و محیط شده و در نهایت منجر به شکست سازمان خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی راه برون رفت آموزش عالی از این وضعیت را بازگشت به مفهوم تعلیم و تربیت جامعه دانست و خاطرنشان کرد: تربیت تخصصی با توجه به آمایش و توجه به عمل، یکی از راه‌های جلوگیری از شکست سازمانی سازمانی است.

وی با برشمردن دیگر راه‌های برون رفت از این گسست، اظهار کرد: تربیت اعتقادی یا تربیت انسان محترم تا ظهور فرد انقلابی، تربیت مهارتی یا توان استفاده از داشته‌های موجود برای حل مسئله و تربیت اجتماعی و آماده سازی جوان برای ورود عرصه‌های پیچیده اجتماع از دیگر راهکار‌های جلوگیری از گسست جامعه و سیستم و در نهایت اقبال به سازمان است.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با مطرح کردن سوالی سه وجهی از همیاران فرهنگی خواست تا الزامات لازم، موانع پیش رو را در ارتقاء مهارت اعتقادی، مهارت اجتماعی و مهارت حل مسئله دانشجویان مورد بررسی قرارداده و تجربیات خود را به رشته تحریر درآورند.

جهان‌بین در این جلسه بیش از چهار ساعت با استادان و همیاران فرهنگی استان گلستان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر