صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۰۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
داور مسابقات گلایدر جشنواره فرهیختگان در گفت‌وگو با آنا؛

نیازمند حمایت‌های دولت برای ساخت هواپیمای بومی هستیم

داور مسابقات گلایدر جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تیمی که پرنده را طراحی می‌کنند متشکل از تعداد زیادی انسان هستند، یعنی حداقل ۷ تیم برای طراحی یک هواپیما وجود دارد و امکانات تست که گران قیمت هستند و امکانات مالی باید برای این پروژه وجود داشته باشد و اگر زمینه آماده شود موفق می‌شویم.
کد خبر : 846869

علی عبدی حق، داور مسابقات گلایدر جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، گفت: طول پیست گلایدر ۳۰ متر است و تیم‌های شرکت کننده با حداکثر زمان و حداقل انحراف باید آنرا طی کنند.

وی افزود: عرض پیست نزدیک به ۲ و نیم متر است و اگر تیمی بیشتر از آن انحراف داشته باشد از پیست خارج می‌شود و برای تمامی پرتاب‌ها زمان ملاحضه می‌شود.

عبدی حق تصریح کرد: هدف از برگزاری مسابقات پژوهشی گلایدر و هوافضا آشنایی دانشجویان با مکانیک پرواز است و مقداری از علم سیالات می‌دانند و مطمئنا افرادی که پس از آشنایی با این علم وارد دانشگاه‌ها می‌شوند دید بهتری با دروس سیالاتی و سازه‌ای خواهند داشت.

داور مسابقات گلایدر جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: یکی از محصولات خروجی گلایدار‌ها پرنده‌هایی هستند که مصرف انرژی کمتری دارند و می‌شود آن‌ها را با پهباد‌ها و پرنده‌های مسافربری ارتباط داد تا مصرف سوخت کاهش یابد.

عبدی حق گفت: هر چقدر شناخت بچه‌ها از مسئله گلایدر‌ها بیش‌تر شود ایران در آینده در ساخت هواپیما و پهباد‌ها به خودکفایی می‌رسد، اما باید توجه کرد که ساخت هواپیما کار یکی دو سال نیست و حداقل به حمایت‌های هفت هشت ساله دولت نیازمند است و واقعیت این بوده که چنین حمایتی از طرف دولت برای ما اتفاق نمی‌افتد.

وی تاکید کرد: تیمی که پرنده را طراحی می‌کنند متشکل از تعداد زیادی انسان هستند، یعنی حداقل ۷ تیم برای طراحی یک هواپیما وجود دارد و امکانات تست که گران قیمت هستند و امکانات مالی باید برای این پروژه وجود داشته باشد و اگر زمینه آماده شود موفق می‌شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر