صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
با حضور مسئولان؛

المان مقبره شهدای گمنام دانشگاه آزاد پرند رونمایی شد

المان مقبره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی پرند با حضور مسئولان دانشگاهی، شهرستان رباط کریم و شهر جدید پرند رونمایی شد.
کد خبر : 845719

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، المان مقبره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند - رباط کریم با حضور مسئولان دانشگاهی، شهرستان رباط کریم و شهر جدید پرند رونمایی شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و رباط‌ کریم در این آیین گفت: شهدا در وصیت‌نامه خود به دو نکته اشاره می‌کردند، نخست اطاعت از ولایت و دوم وحدت. ضمیر شهدا الهی، دیدشان کلی و فکر و اندیشه آنان خدایی است.

سیدرضا موسوی‌نیا اظهار کرد: شاهد بودم که خداوند متعال شهدا را زمانی که ذکر بر روی لبشان بود انتخاب می‌کرد، امیدواریم ادامه‌دهندگان راه شهدا باشیم.

نماینده مردم شهرستان رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: واژه‌های قرآن کریم تماماً مقدس و همه چیز است و پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم و ائمه اطهار علیهم‌السلام مفسر قرآن هستند و چون قرآن کریم در قلبشان نشسته مردان  لقب گرفتند.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی افزود: اما چند واژه معرفتی در قرآن کریم بسیار مقدسند مانند مومنون که سوره‌ای با همین نام نیز داریم. یکی از واژه‌های بسیار مقدس نیز متقون و اهل تقواست، متقین کسانی هستند که ایمان به غیب دارند و این واژه نیز مقدس است. یکی دیگر از واژه‌های مقدس جهاد است. کسانی که در راه خداوند جهاد می‌کنند خداوند راه را به آنها نشان می‌دهد و اجر عظیم خواهند گرفت.

وی تشریح کرد: در نهج‌البلاغه خطبه‌ای به نام جهاد داریم که می‌گوید جهاد دربی از درهای بهشت بوده که خداوند برای اولیای الهی برگزیده است و یکی از واژه‌های بسیار زیبا در قرآن عاملان به عمل صالح هستند، کسانی که در این مکان زحمت کشیده‌ و عمل صالح انجام داده‌اند؛ بنابراین عمل صالح با آمنوا و ایمان است.

نماینده مردم شهرستان رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: واژه دیگر شهید است که در دو سوره قرآن آمده: «ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله» و ادامه می‌دهد که اینها در نزد خدا ارتزاق می‌کنند.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در رشته درسی، رشته‌ای به‌نام ژئوپلتیک یا جغرافیای سیاسی داریم، بعضی امور از جغرافیای خود تأثیر می‌پذیرند و ایران در چهار راه جهان است و بسیاری از کشورها تلاش کرده‌اند  که خود را بر این جغرافیا تحمیل کنند.

وی افزود: ایران و کشورهای منطقه تأثیر خود را بر جهان دارند و قرآن خود را بر همه جهان عرضه می‌دارد و فریاد می‌کشد در میان همه جهانیان که یک آیه مانند من بیاورید.

نماینده مردم شهرستان رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح داد: ایران اسلامی نیز بر جهان فریاد می‌کشد که در حوزه مردانگی، شرف، عزت و دفاع از ناموس شهید داده‌ام و مقاومت می‌کنم و همه می‌بینند که چه تأثیری بر جهانیان دارد.

نوروزی تشریح کرد: شهدای ما جایگاه ویژه‌ و تأثیر ژئوپلتیکی دارند. شهدا مشکات و مانند  نورند و با خدا پیمان بستند و به خدا رسیدند و بر ما تأثیر می‌گذارند و ما را به این راه دعوت می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر