صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۷ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
معین رئیس دانشگاه آزاد در خوزستان و ایلام:

استادان توسعه‌دهنده فضای انقلابی در دانشگاه‌‌ها باشند

حجت‌الاسلام فرج‌الله براتی خطاب به استادان تأکید کرد که باید توسعه‌دهنده فضای انقلابی در دانشگاه‌‌ها باشیم، درغیراینصورت به شهدا و آرمان‌های انقلاب خیانت کرده‌ایم.
کد خبر : 845003

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام فرج‌الله براتی معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خوزستان و ایلام در نشست روشنگری با عنوان «نقش دانشگاه در تعلیم و تعلم اجتماعی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان خطاب به استادان گفت: باید توسعه‌دهنده فضای انقلابی در دانشگاه‌‌ها باشیم، درغیراینصورت به شهدا و آرمان‌های انقلاب خیانت کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: معلم کسی است که خود را برای آگاه کردن دیگران فدا می‌کند و در دستورات دینی ما برای معلم ارزش والایی وجود دارد و مقام معلم بالاترین مقام‌هاست.

معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خوزستان و ایلام افزود: در آموزه‌های دینی اسلام برای جوینده دانش و معلم ارزش زیادی قائل شده و در حقیقت معلمان در تعلیم و تعلم از مقامی والا برخوردار هستند.

براتی با تأکید بر ضرورت بالابردن سطح علم و دانش بیان کرد: در شرایط کنونی جهان اگر بخواهیم دیگران بر ما مسلط نشوند باید علم خود را بالا ببریم و به طور کامل در رشته یا حوزه مدنظر خود مسلط شده و آینده خوبی برای مملکت رقم بزنیم.

وی درباره نقش دانشگاه در تعلیم و تربیت گفت: وظیفه استادان دانشگاه فقط تعلیم دانشجو نیست؛ بلکه باید برای تربیت دانشجویان و ایفاکردن نقش سازنده در کشور و گره‌گشایی از مشکلات موجود اقدام مناسبی انجام دهند.

معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خوزستان و ایلام تشریح کرد: استادان باید نقش پدر خانواده را برای دانشجو داشته و برای تربیت و پرورش ایده‌آل دانشجویان دغدغه‌مند باشند.

براتی افزود: امروزه دیگر دانشگاه صرف آموزش‌محور جواب نمی‌دهد؛ بلکه دانشگاه باید برای رفع مشکلات کشور برنامه داشته باشد؛ بنابراین حرکت به سمت دانشگاه حل مسئله بسیار ضروری است.

وی یادآور شد: بسیاری از مشکلات کشور با همت دانشگاهیان برطرف خواهد شد، به‌عنوان مثال در حوزه اشتغال باید فضای دانشگاه‌ها برای ورود به عرصه دانش‌بنیان آماده و با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان سهمی در اشتغال‌آفرینی داشته باشند.

معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خوزستان و ایلام گفت: اصل و اساس دانشگاه آن است که موجب ارتقای فرهنگ جامعه باشد و برای پرورش قوه عاقله در اقشار مختلف جامعه به‌خصوص جوانان دانشجو کاری انجام دهد.

براتی متذکر شد: توسعه فضای انقلابی همان توسعه فضای ایثار و خدمتگزاری در کشور است و این فضا را باید با عملکرد صحیح خود توسعه دهیم.

وی گفت: باید برای ارتقای فرهنگی جامعه به سمت انسان‌سازی حرکت کنیم، چراکه ما میراث‌دار سرمایه‌های گرانبهای گذشته هستیم و با ترویج سبک زندگی اسلامی و تعلیم و تربیت اجتماعی شایسته بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر