صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
رئیس دانشگاه آزاد لنجان:

کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه را باید توسعه ملی دانست

سیدمسعود داودی تأکید کرد: مقوله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه را باید توسعه ملی قلمداد کرد.
کد خبر : 844022

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از لنجان، سیدمسعود داودی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لنجان در نشست با مدیران مجموعه مدارس سمای لنجان با بیان اینکه مدرسه دومین جایگاه تربیتی انسان است، بیان کرد: مدارس نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری شخصیت و عادات کودکان دارند. ازاین‌رو مدرسه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهاد‌های اجتماعی، در ثبات شخصیت و هویت بخشی دانش آموزان نقش محوری و اساسی بر عهده دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لنجان خواندن و مطالعه را از حقوق اساسی کودکان دانست و اضافه کرد: سیستم کلان آموزش‌وپرورش می‌تواند با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح، کتاب‌خوانی و مطالعه را به زندگی دانش آموزان پیوند بزنند.

وی اظهار کرد: کتاب یکی از مهم‌ترین وسایل کمال و ابزار انتقال فرهنگ و تمدن از نسلی به نسل دیگر است. ازاین‌رو، ضروری است با گسترش فرهنگ مطالعه و تسهیل دستیابی به کتاب و نشریات مناسب، هدفمندانه به غنی‌سازی تفکر و اندیشه دانش آموزان بپردازیم و در این راستا مسیر رشد و تعالی کشور را هموارکنیم.

داودی با اشاره به استراتژی درست مطالعه بین دانش‌آموزان مجتمع مدارس سما لنجان تأکید کرد: یکی از عوامل بزرگ برانگیزاننده در امر مطالعه، حس کنجکاوی است که باید آن را در کودکان و نوجوانان تقویت کرد. چنانچه دانش‌آموز راه صحیح مطالعه را فراگیرد؛ تأثیر شگرفی بر تحولات جامعه خواهد داشت و اصلاحات و نوسازی فرهنگی، اجتماعی را به ارمغان خواهد آورد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی(سما) دانشگاه آزاد لنجان نیز گفت: مدیران مدارس سما با الهام گیری از الگو‌های موفق مدرسه داری می‌توانند در پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی سازمان سما گام‌های مهم و اثربخشی بردارند.

محمدحسین مهاجر اظهار کرد: آموزش‌وپرورش بر ۵ رکن هدف‌ها، برنامه‌ها، روش‌ها، امکانات و نظام ارزشیابی از میزان تحقق هدف‌ها استوار است.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد لنجان با تشریح اهداف آموزش‌وپرورش بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در هشت محور هدف‌های اعتقادی، اخلاقی، علمی و آموزشی، فرهنگی و هنری، اجتماعی زیستی، سیاسی و اعتقادی در نظام آموزش‌وپرورش تعیین‌شده است.

مهاجر خاطرنشان کرد: در سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه‌های مدون و منظمی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان تدوین‌شده است و به دنبال آن امکانات و روش‌های متنوعی برای تحقق اهداف این نظام مقدس فراهم‌شده است.

وی ادامه داد: در واحد لنجان زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مطلوبی برای توسعه کمی و کیفی مدارس سما در سطح شهرستان لنجان فراهم‌شده است.

مهاجر بیان  کرد: ارتباط منظم بادانش آموزان و والدین، معرفی نمونه کار‌های انجام‌شده در مدارس، آشنا کردن دانش آموزان و والدین با تاریخچه مدارس سما دانشگاه، ساختار و اهداف کلی مدرسه، آگاه نمودن کارکنان از روش‌ها و ساختار‌ها و طرح‌های عملی برای بهبود عملکرد مدرسه و نیز ارزیابی منظم میزان رضایت دانش آموزان و والدین و پایش یا بازبینی درونی و بیرونی و ارزشیابی از خدمات مدرسه در مدارس مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر