تجاریسازی و رونق بازار داخلی با محصولات فناورانه
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکی از شروط اصلی برقراری تعادل و حفظ ثبات و رونق بازار؛ یکسانسازی میزان عرضه و تقاضا و برقراری ارتباط درست میان این دو حلقه مهم و حیاتی در اقتصاد است. این کار در واقع به نوعی بازارسازی برای محصولات به حساب میآید.
در زیستبوم فناوری و نوآوری که عرضهکنندگان محصولات را فناوران و شرکتهایی تشکیل میدهند که چندان با سازوکارهای بازار آشنا نیستند؛ رساندن محصولات و فناوریهای عرضه شده به متقاضیان کمی پیچیدهتر و دشوارتر است. معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری هم به عنوان یکی از نهادهای متولی در ایجاد این ارتباط پایدار با راهاندازی فنبازارهای تخصصی و با کمک کارگزاران فناوری اقدام به این کار کرده است.
یکی از مهمترین گامهای برداشته شده در این فنبازار؛ معرفی توانمندیها و محصولات ایرانساختی است که توسط فناوران به تولید رسیده است. بر اساس آخرین آمار ثبت شده در حال حاضر ۱۶۸۱۸ محصول فناورانه توسط شبکه فن بازار ملی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری معرفی شده و در دسترس قرار گرفته است.
محصولاتی که در حوزههای مختلفی همچون کشاورزی، سلامت، نفت، گاز، پتروشیمی، شهرهای هوشمند و ... توسط فناوران ایرانی به تولید رسیدهاند و آماده اتصال به بازارهای داخلی هستند.
انتهای پیام/