صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۱ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
چالش‌های کسب‌وکار (۱۹)؛

آیا کوچینگ هوش مصنوعی جایگزین کوچ انسانی می‌شود؟

کوچینگ هوش مصنوعی یک فرآیند به کمک ماشین و برنامه است که به مربیگری کارکنان کمک می‌کند.
کد خبر : 841448

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، هوش مصنوعی در حال افزایش است و امکانات جدیدی برای مربیگری ارائه می‌دهد. در حالی که بسیاری از مربیان از هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنند، استفاده از آن در حال افزایش است و شاید عاقلانه باشد که مربیان بدانند چگونه می‌توانند از آن استفاده کنند. در چند ماه اخیر، هوش مصنوعی ذهن‌ها را متحیر کرده است. ما همیشه می‌دانستیم که این انقلاب بزرگ در جهان می‌تواند کار‌های شگفت‌انگیزی برای بشر انجام دهد.

فعالیت اخیر هوش مصنوعی موجب شده تا افراد پرهیزکننده از این تکنولوژی تا حدودی علاقه‌مند شوند. هوش مصنوعی به موضوع نوشتن وبلاگ، جوک‌سازی مانند ریکی جرویز، تولید تصاویر برای موقعیت‌های خیالی و حتی نوشتن و اشکال زدایی کدها کاربرد دارد. همچنین استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوای آموزشی ایده خوبی است.

صاحبان شرکت، مربیان، مشاوران، چه در دوره‌های حضوری چه در دوره‌های آنلاین هستند، می‌توانند از هوش مصنوعی برای کسب‌وکار خود بهره‌مند شوند. هوش مصنوعی نقش فزاینده‌ای برای تولیدکنندگان محتوا ایفا می‌کند. به بیان دیگر، این انقلاب به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا ایده‌ها را توسعه دهند، محتوای جدید تولید، و کار خود را برای مخاطبان خاص بهینه‌سازی و شخصی‌سازی کنند. هوش مصنوعی یک جریان درآمد غیرفعال با یادگیری خرد ایجاد می‌کند. از آنجایی که سازندگان محتوا بیشتر به ابزار‌های هوش مصنوعی متکی می‌شوند، درک اینکه چگونه این ابزار‌ها می‌توانند به بهبود گردش کار و ایجاد محتوای بهتر کمک کنند، ضروری است.

سهولتی که هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای منظم فراهم می‌کند ارزش امتحان کردن را دارد. از آنجایی که زمان برای همه ما محدود است، ممکن است احساس کنید که با محدودیت‌هایی برای رشد کسب‌وکار مربیگری خود مواجه هستید. هوش مصنوعی بخشی از خدمات خود را به صورت آنلاین انجام داده و به اشتراک گذاری محتوای با کیفیت بیشتر در شبکه‌های اجتماعی یا وب سایت برای پرورش افراد برتر و بازدیدکنندگان کمک می‌کند. همچنین امکان دارد به شما کمک کند تا تجارت مربیگری خود را به صورت ارگانیک افزایش دهید.

کوچینگ سنتی یک تعامل رودررو و معمولاً دو نفره است که برای تسهیل تبادل دانش میان مربیان با زمینه‌های تخصصی خاص و کارمندان کمتر با تجربه که نیاز به بهبود مهارت‌های خود دارند، طراحی شده است. همانطور که سازمان‌ها فناوری بیشتری را در سیستم‌های خود ادغام می‌کنند، مربیگری همچنان به تکامل خود ادامه می‌دهد تا بخشی از این فناوری را ترکیب کند. دانشمندان کامپیوتر در حال طراحی برنامه‌های مربیگری نوآورانه‌ای هستند که شامل هوش مصنوعی یا AI است.

شکل‌های جدید هوش مصنوعی و تکنیک‌های مربیگری سنتی در حال ایجاد شکل جدیدی از مربیگری به نام مربیگری هوش مصنوعی هستند. این یک فرآیند به کمک ماشین و برنامه است که به مربیگری کارکنان کمک می‌کند. در حالی که مربی‌های انسانی به دلیل زمان محدودی که می‌توانند ارائه کنند، دسترسی محدودی دارند، مربیگری هوش مصنوعی برای مربیان ۲۴ ساعته و با دستگاه‌های تلفن همراه، تقریباً در هر مکانی در دسترس است.

با این حال، هوش مصنوعی به اندازه کافی برای تقلید از قابلیت‌های فانتزی‌های علمی تخیلی، مانند روبات‌های سری Star Trek، تکامل نیافته است. قابلیت‌های سطوح بالاتری از تعامل و تفکر انسانی در حال حاضر محدود است. در نتیجه، ما باید بتوانیم به طور عینی کارایی گنجاندن هوش مصنوعی را برای برنامه‌های مربیگری ارزیابی کنیم.

انتهای پیام/۳۰۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر