صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۴ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
برای کمک به فرهنگ کتابخوانی

جشنواره کتاب کودکان «لینتون» دوباره برگزار می‌شود

جشنواره کتاب کودکان لینتون برای کمک به فرهنگ کتابخوانی دوباره برگزار می‌شود.
کد خبر : 841099

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری آنا،  جشنواره کتاب کودکان لینتون که به دلیل پاندمی کرونا تعطیل شده بود ماه آینده شروع به کار می‌کند.

در روز‌های سیزدهم و چهاردهم ماه می، علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند با نویسنده‌های محبوبشان دیدار کنند و از نزدیک شاهد آثار هنری، صنایع دستی و داستان نویسی باشند.

این جشنواره خانوادگی رایگان که اولین بار در سال ۲۰۰۶ برگزار شد در کالج لینتون ویلج برگزار خواهد شد و نویسنده ها، نقاش‌ها و داستان نویس‌های بزرگ و محبوب شرکت خواهند کرد.

در این دوره از جشنواره، اندی سانتون، نویسنده داستان‌های «آقای گام»، رشمی سردشپاند، نویسنده هندی-انگلیسی و جیمز میهیو و ایان ایگلتون نویسندگان کتاب‌های محبوب «نن و ماهیگیر تنها» شرکت خواهند کرد.

همچنین قرار است که یک شرکت هنر‌های تئاتری کلی تئاتر عروسکی و کودکانه برای بچه‌هایی که از این جشنواره دیدن می‌کنند برگزار کند.

از جمله دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌های این جشنواره می‌توان به دیدار با حیوانات کتاب‌های داستان، کارگاه‌های علمی و کلاس‌های آموزش طراحی و نقاشی، گفتگو درباره شعر، قصه و ادبیات ملل اشاره کرد. شرکت سافرون والدن هم در حاشیه این جشنواره یک نمایشگاه کتاب برگزار می‌کند.

بلاکنی کلارک، برگزار کننده جشنواره امسال گفت: «من با این جشنواره بزرگ شده‌ام، از شش سالگی در تمام دوره‌هایش شرکت کرده‌ام و کلی از آن خاطره دارم. بهترین خاطرات من اینجا بعد از دیدار با نویسنده‌های محبوبم و شرکت در مسابقات داستان نویسی و راه رفتن با لباس شیر و پلنگ رخ داده‌اند. در واقع، این جشنواره شاید بزرگترین نقش را در علاقمند کردن منبه نویسنده شدن ایفا کرده است و منبع الهامم در  عشقم به کتاب‌ها بوده است.»

مهمان افتخاری این دوره جشنواره خانم ایزابل توماس نویسنده کتاب‌های علمی تخیلی است که تاکنون بیش از ۲۰۰ کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر