صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۷ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

تولید محتوای مناسب با نیاز‌های جامعه برای تحقق شعار سال در «سامانه کاتب»

مشاور معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی تولید محتوای مناسب با نیاز‌های جامعه برای تحقق شعار سال است و به صورت مجازی در سامانه کاتب در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرد. 
کد خبر : 840169

محمد اسدی، مشاور معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، درباره تاثیر دانشگاه‌ها برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ (مهار تورم و رشد تولید) گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به عنوان دو راس اصلی علمی کشور نقش بسیار پررنگی در تحقق شعار سال به نام مهار تورم و رشد تولید دارند. 

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن امکانات و پتانسیل‌های خود همسو با شعار سال گام برداشته و برخواهد داشت و در خصوص مهار تورم و رشد تولید می‌تواند با بهره گیری از ظرفیت‌های خود مانند شرکت‌های دانش بنیان، سرا‌های نوآوری، مراکز رشد و حتی باشگاه پژوهشگران جوان تاثیر بسزایی برای تحقق آن داشته باشد. 

اسدی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین خروجی‌های شرکت‌های دانش بنیان بستن قرارداد‌های حمایتی و خدماتی است، تاکید کرد: این موارد سهم بزرگی در رشد تولید، جذب سرمایه گذاری، ایجاد فضای رقابتی و در نهایت مهار تورم دارد. 

مشاور معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: احصای چالش‌های مرتبط با شعار مهار تورم و رشد تولید در حوزه‌های دانشی تخصصی مرتبط و تعریف پایان نامه/ رساله‌های مسئله محور برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نقش بسیار پررنگی دارد. 

** تربیت نیروی متخصص؛ مهم‌ترین رسالت آموزش در جهت تحقق شعار سال 

اسدی درباره عوامل تاثیر گذار بر آموزش دانشگاه‌ها جهت تولیدات موفق‌تر گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در جهت تحقق شعار سال تربیت نیروی متخصص است، نیرویی که در هر دو بعد علمی و مهارتی آموزش کافی دیده باشد تا بتواند در صنعت نقش آفرینی کند، این امر مهم می‌تواند با ایجاد و گسترش دانشگاه‌های مهارتی و حتی دانشکده‌های موضوعی میسر شود. 

مشاور معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی تولید محتوای مناسب با نیاز‌های جامعه برای تحقق شعار سال است که این امر مهم در معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی در حال تولید است و به صورت مجازی در سامانه کاتب در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر