صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۰ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با آنا:

سامانه «کاتب» آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی را مقرون به صرفه کرده است

عضو هیئت علمی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سامانه «کاتب» آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی را مقرون به صرفه کرده است.
کد خبر : 836354

فرساد زمانی عضو هیئت علمی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره لزوم توسعه آموزش مجازی گفت: یادگیری مجازی در سال‌های اخیر اهمیت فزاینده‌ای یافته، به‌ویژه از زمانی که همه‌گیری COVID-۱۹ بسیاری از مؤسسات آموزشی را مجبور کرده است که به یادگیری آنلاین روی بیاورند. 

وی با بیان اینکه یادگیری مجازی چندین مزیت دارد، تاکید کرد: دسترسی یادگیری مجازی باعث می‌شود آموزش برای دانشجویانی که احتمال دارد به دلیل موقعیت مکانی، تحرک، یا مشکلات برنامه ریزی نتوانسته اند در کلاس‌های حضوری شرکت کنند، قابل دسترس‌تر می‌کند.

زمانی با استقبال از توسعه آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی در «سامانه کاتب» تصریح کرد: انعطاف‌پذیری در یادگیری مجازی به دانشجویان اجازه می‌دهد تا با سرعت و برنامه یاد بگیرند، همچنین برای بزرگسالان شاغل یا افرادی که مسئولیت‌های خانوادگی دارند مفید است.

** یادگیری مجازی مقرون به صرفه‌تر از آموزش حضوری است

عضو هیئت علمی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر مقرون به صرفه بودن یادگیری مجازی ادامه داد:  یادگیری مجازی مقرون به صرفه‌تر از آموزش حضوری سنتی است، زیرا نیاز به رفت و آمد ندارد و می‌تواند سایر هزینه‌های مربوط به حضور در کلاس‌های دانشگاه را کاهش دهد.

زمانی درباره سفارشی‌سازی گفت: می‌توان یادگیری مجازی را برای برآورده کردن نیاز‌های دانش‌آموزان و دانشجویان سفارشی کرد و به آن‌ها اجازه می‌دهد روی مناطقی که به کمک بیشتری نیاز دارند تمرکز کنند و از مطالبی که قبلاً می‌دانند صرف نظر کنند.

عضو هیئت علمی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: به صورت کلی، یادگیری مجازی ابزار مهمی برای دسترسی بیشتر، مقرون به صرفه‌تر و انعطاف‌پذیرتر کردن آموزش است. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که یادگیری مجازی یک راه حل یکسان نیست و ممکن است برای همه دانشجویان یا همه نوع آموزش مناسب نباشد.

زمانی گفت: آموزش مجازی می‌تواند امکان دسترسی به آموزش را برای افرادی فراهم کند که ممکن است به دلیل عواملی مانند موقعیت جغرافیایی، ناتوانی یا محدودیت‌های مالی فرصت حضور در مدارس سنتی آجری را نداشته باشند. همچنین می‌تواند انعطاف‌پذیری بیشتری برای دانش‌آموزان از نظر زمان و مکان مطالعه فراهم کند و به آن‌ها اجازه دهد بین تحصیلات خود با مسئولیت‌های کاری یا خانوادگی تعادل برقرار کنند.

عضو هیئت علمی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: به طور خلاصه، توسعه آموزش مجازی در دنیای امروز، به ویژه در کشورهای در حال توسعه که دسترسی به آموزش محدود است، ضروری است. 

اخیرا معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با راه‌اندازی سامانه کاتب تلاش می‌کند که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به محتوای یکسان و باکیفیت دسترسی داشته باشند. در این مسیر فرساد زمانی درس یادگیری ماشین را به صورت مجازی در سامانه کاتب به دانشجویان آموزش می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر