صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۰ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
چالش‌های کسب‌وکار (۱۱)؛

معیار‌های یک کسب‌وکار موفق چیست؟

درک نیازمندی‌های کسب‌وکار می‌تواند به اجرای موفق پروژه کمک کند.
کد خبر : 836333

به گزارش خبرنگار گروه خانه خلاق خبرگزاری آنا، نیازمندی‌ها و الزامات تجاری نشان می‌دهد که چرا سازمان یک پروژه را دنبال می‌کند. همچنین نیازمندی‌های کسب‌وکار مزایای پیش‌بینی‌شده‌ای برای سازمان و مشتریان به همراه دارد. درک الزامات می‌تواند به توسعه‌دهندگان در برنامه‌ریزی و اجرای موفق یک پروژه کمک کند. در این گزارش به نیازمندی‌های کسب‌وکار اشاره شده است.

نیازمندی‌های کسب‌وکار، ضرورت کسب‌و‌کار و معیار‌های موفقیت یک پروژه را نیز تعریف می‌کند. در این رویداد اهمیت پروژه و ذینفعان با جزئیات در زمان و مکان مشخص شده و سپس معیار‌های ارزیابی پیشرفت تعیین می‌شود. الزامات کسب‌وکار‌ها از فعالیت‌های اساسی یک شرکت برای دستیابی اهداف است. نیازمندی‌های کسب‌وکارها برخلاف باور عموم بسیار سازنده است. اگر این الزامات به‌خوبی سازمان‌دهی و تعریف شود، می‌تواند مزایای متعددی برای شرکت‌ها به همراه داشته باشد.

**اثرگذاری مستقیم محدوده پروژه بر نتیجه پروژه

ایده‌بندی دقیق نیازمندی‌ها موجب ایجاد موارد تجاری، اسناد چشم‌انداز، منشور پروژه، تعریف محدوده پروژه و طرح پروژه می‌شود. الزامات اساسی و سازمان‌دهی شده کسب‌وکار را به‌طور دقیق ثبت و توصیف می‌کند. همچنین این الزامات می‌تواند در توسعه محصول موفق تاثیر شگفت‌انگیزی داشته باشد. در این گزارش اهداف و الزامات پروژه، برنامه و راه حل‌های تجاری جدید در چارچوب زمانی مشخص می‌شود.

**رفع ابهام و سردرگمی با شناسایی نقش افراد در پروژه

مشخص شدن اهداف و مقاصد پروژه به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا با اهداف تجاری همسو شوند و در نهایت بر عملیات و اهداف شرکت تاثیر به‌سزایی دارد. تعیین محدوده پروژه و مرز‌های آن به مدیران شرکت کمک می‌کند تا تعیین کنند که یک پروژه از چه بخش‌هایی تشکیل شده است. زمانی‌که مدیران از محدوده پروژه اطمینان داشته باشند، نتیجه پروژه را در سند نیازمندی‌ها می‌توانند به‌خوبی توصیف کنند. گام بعدی شناسایی ذینفعان مهم، تعیین نقش‌ها و مسئولیت‌ها با ذکر نام، بخش و سهم موردنظر افراد در موفقیت پروژه است. شما با آگاه کردن تیم‌ها از نقش‌ها و مسئولیت‌های خود در پروژه می‌توانید به رفع ابهام و سردرگمی کمک بزرگی کنید.

تیم شرکت‌های بزرگ برای توسعه محصولات خود باید یک جدول زمانی مشخص داشته باشند. برنامه زمانی مشخص باعث می‌شود تا تیم پاسخگو نگه داشته شود. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا اعتباری نزد موسسات وام‌دهنده، مشتریان و مدیریت ایجاد کنید.

نیاز‌های سازمان‌دهی‌شده و خوب مختصر و مشخص است و در عین حال تمامی ضرورت‌ها را انتقال می‌دهد. بیانیه‌های مختصر، سازماندهی آسان نیازمندی‌ها را امکان‌پذیر می‌کند. افراد برای پیشگیری از ابهام و سردرگمی باید از استفاده اصطلاحات تخصصی پرهیز کنند. قوانین کسب‌وکار با نیازمندی‌های آن متمایز است. نیازمندی‌های کسب‌وکار مشخص می‌کند که یک کارمند چه کاری می‌تواند انجام دهد تا به قانون تجارت پایبند باشد. زمانی نیازمندی‌های یک شرکت تغییر می‌کند که قانون سازمان تغییر کند.

انتهای پیام/۳۰۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر