صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۰ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
معاون دانشگاه آزاد یزد عنوان کرد؛

پیروزی برابر بدخواهان با تولید فناورانه و اقتصاد دانش‌بنیان

نوید نصیری‌زاده، راهبرد وحدت، تمرکز بر تولید مبتنی بر فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان را راه پیروزی بر بدخواهان نظام اسلامی عنوان کرد.
کد خبر : 836082

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از یزد، نشست شورای حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با موضوع «سرای نوآوری و دانش‌بنیان برای اشتغال» با حضور نوید نصیری‌زاده معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، جابر پورذاکری مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و مسئولان حراست واحد‌ها در سالن سردار سلیمانی این دانشگاه برگزار شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در این مراسم گفت: جمهوری اسلامی به دلیل ماهیت ضداستکباری، موقعیت خاص ژئوپلیتیک، ژئواستراتژی و ژئواکونومیک در منطقه، حمایت از مستضعفین جهان، حفظ سیاست استقلال‌خواهی و همچنین برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود به طور طبیعی در معرض تهدیدات زمانی و مکانی گوناگونی قرار دارد.

نصیری‌زاده افزود: در عصر انقلاب اسلامی ارتباطات و اطلاعات کشور‌هایی که ابزار و سهم و توان بیشتر در استفاده از آن را داشته باشند، برای دستیابی به اهداف خارجی خود موفق‌تر عمل می‌‌کنند.

وی تشریح کرد: آمریکا و متحدین غربی آن در این شرایط مناسب و با امکانات ارتباطی - اطلاعاتی برتر برای سلطه فرهنگی ـ تمدنی از این محیط با جنگ نرم برای اضمحلال و به حاشیه راندن رقبای فرهنگی - تمدنی خود در جهان اقدام کرده‌اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد مطرح کرد: جمهوری اسلامی به طور خاص و جهان اسلام به طور عام مورد هجوم جنگ نرم غرب قرار گرفته‌اند. در جنگ نرم با استفاده از جنبه‌های برتر فرهنگی، تمدنی، علمی و فنی خود برای تأثیر بر فکر و اندیشه دشمن و به تبع تغییر رفتار او و ابزار‌های نوین ارتباطی (مانند ماهواره، اینترنت و ...)، تکنیک‌های پیچیده روانشناسی و جامعه‌شناسی با تأکید بر نقاط قوت عناصر قدرت نرم خود و نقاط ضعف عناصر قدرت نرم باید دشمن را خلع سلاح فکری و اندیشه‌ای کرده و رفتار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی او را به نفع خود تغییر دهیم.

نصیری‌زاده، راهبرد وحدت و تمرکز بر تولید مبتنی بر فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان را راه پیروزی بر بدخواهان نظام اسلامی عنوان کرد.

وی با تبیین سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در بخش مراکز رشد و سرا‌های نوآوری ضمن مرور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های دانشگاه، همه بخش‌ها ازجمله حراست واحد‌ها را مسئول پیگیری و تحقق سیاست‌های این بخش دانست.

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد هم در این مراسم هدف از تشکیل جلسه را تبیین سیاست‌های دانشگاه در پیشبرد اهداف شعار سال و حوزه دانش‌بنیان‌ها عنوان کرد.

پورذاکری با بیان اینکه حراست‌ به عنوان پشتیبان و همکار حوزه معاونت پژوهش و فناوری استان یزد عمل می‌کنند، ابراز امیدواری کرد که پشتیبانی هدفمند حوزه حراست در این بخش موجب توسعه و تسریع در تحقق رسالت دانشگاه براساس سند تعالی و تحول دانشگاه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر