صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۹ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
رئیس سازمان نوسازی مدارس مطرح کرد؛

وجود ۱۰۴ هزار کلاس درس فرسوده در کشور

رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: ۱۰۴ هزار کلاس درس فرسوده داریم که باید بازسازی و یا مقاوم سازی شوند، که ظرفیت‌های دولتی قطعاً پاسخگو نیست.
کد خبر : 836072

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی مدارس در آئین رونمایی از نخستین رویداد ملی جایزه نصیر که با محوریت تقدیر از خدمات جهادگران حوزه مدرسه سازی در محل این سازمان برگزار شد، «مدرسه» را مهم‌ترین رکن از ارکان نظام تعلیم و تربیت توصیف کرد و اظهار داشت: باید تمام ظرفیت‌ها به کار گرفته شود و با نگاه نو به نسل جدید با ابزار جدید بتوانیم تحولی در مدرسه سازی و مدرسه داری به وجود بیاوریم.

وی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع)، یاد جهادگران فقید و دیگر شهدای جهاد مدرسه سازی را گرامی داشت و گفت: جهادگری منش و عمل نیکوی مولای متقیان امام علی علیه‌السلام بود که نمونه‌های بارز آن را در حفر چاه‌های مختلف، احداث نخلستان‌ها و ایجاد مزارع و کشتزار‌های متعدد در خدمت به مردم مشاهده می‌کنیم.

وی حضور گروه‌های خیرین و طیف‌های مختلف مردم در عرصه مدرسه سازی را نشانه همگانی و مردمی بودن امر مدرسه سازی برشمرد و ایده برگزاری رویداد ملی «جایزه نصیر» را که برگرفته از نام دانشمند شهیر ایرانی «خواجه نصیرالدین طوسی» و برای یاری رساندن به مدرسه است، اقدامی در جهت برخورداری از ایده‌های نوآورانه و بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی در کمک به مدرسه سازی و مدرسه یاری دانست.

معاون وزیر آموزش و پرورش «مدرسه» را مهم‌ترین رکن از ارکان نظام تعلیم و تربیت توصیف کرد و ابراز داشت: مهم‌ترین موضوع در بحث تمدن اسلامی که مورد تأکید ویژه مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب است، نگاه به آموزش و پرورش و مدرسه به عنوان منشأ و مبدا شکل‌گیری این تمدن است.

وی افزود: این نگاه به دو وجه است یکی بحث کالبدی که همان مدرسه سازی و تأمین و تجهیز فضا‌های آموزشی است و دیگری بحث محتوای آموزشی که مدرسه یاری و مدرسه داری نیز در این وجه می‌گنجد و ما را نیز با این موضوع بیشتر مرتبط می‌کند.

خان‌محمدی با اشاره به اینکه در گذشته در‌ها خیلی به سمت گرو‌های جهادی و مردمی باز نبود تأکید کرد: در حال حاضر ۱۰۴ هزار کلاس درس فرسوده داریم که باید بازسازی و یا مقاوم سازی شوند، که ظرفیت‌های دولتی قطعاً پاسخگو نیست؛ بنابراین باید تمام ظرفیت‌ها به کار گرفته شود و با نگاه نو به نسل جدید و با ابزار جدید بتوانیم تحولی در مدرسه سازی و مدرسه داری به وجود بیاوریم.

وی افزود: دانش‌آموزان ذی‌نفعان اصلی هستند و باید از ایده‌های آنان استفاده کنیم تا مدرسه به عنوان یک محیط جذاب و با نشاط و کانون تربیت و پیشرفت محله دانش‌آموزان را متناسب با استعدادهایشان هدایت کند.

خان‌محمدی همچنین اظهار داشت: راه‌اندازی «قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی» با حضور و همکاری مدیران آموزش و پرورش، مسئولین و فعالان آموزشی در بحث نرم‌افزار آموزشی، نوسازی مدارس و گروه‌های جهادی، سپاه، بسیج سازندگی، بنیاد مستضعفان، علوی و برکت در حوزه کالبدی ظرفیت بسیار خوبی را در جهت رفع معضلات در هر دو بخش به وجود آورده است.

خان‌محمدی در پایان با بیان اینکه محور‌های رویداد نصیر با مطالعه و نیازسنجی شکل گرفته است، ابراز امیدواری کرد با همفکری و استخراج ایده‌های برتر علاقه‌مندان و فعالان این حوزه به مرحله اجرا و عملیاتی شدن برسیم.

گفتنی است، رویداد ملی جایزه نصیر ابتکار سازمان نوسازی مدارس کشور در ترسیم نقش و جایگاه مهم گروه‌های جهادی و مردمی در موضوع مدرسه سازی می‌باشد. علاقمندان می‌توانند با مطالعه فراخوان این رویداد ملی که توسط دبیرخانه منتشر خواهد شد در این امر مهم سهیم باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر