صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۶ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
سرمربی تیم ووشو دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با آنا:

در نبود ۷ بازیکن اصلی به قهرمانی رسیدیم/ با حمایت مسئولان دانشگاه آزاد در لیگ خوش درخشیدیم

سرمربی تیم ووشو دانشگاه آزاد گفت: به دلیل تعویق در مسابقات لیگ برتر ما از ۱۴ بازیکن اصلی، تقریبا ۷ نفر را از دست دادیم و همین کار را برای ما سخت‌تر کرد.
کد خبر : 834747

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، شانزدهمین دوره لیگ برتر ووشو مردان باشگاه‌های ایران در حالی برگزار شد که تیم دانشگاه آزاد اسلامی در مرحله پایانی با پیروزی ۸ بر ۶ مقابل پاس ناجا، برای چهارمین سال پیاپی به مقام قهرمانی رسید.

کیوان شیرآقایی، سرمربی تیم دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص شرایط لیگ برتر و همچنین سطح مسابقات اظهار داشت: شانزدهمین لیگ برتر ووشو بود که در بخش آقایان برگزار می‌شد و چیزی که هست فدراسیون ووشو همیشه برنامه‌ریزی خوبی برای برگزاری مسابقات داشته است. از نظر سطح کیفی، رقابت‌ها از سطح بالایی برخوردار بود.

وی افزود: برای نخستین‌بار آیین‌نامه به صورت کتابچه تهیه و در اختیار تیم‌ها قرار گرفت و همین اتفاق باعث قانون‌مند بودن مسابقات شد. رقابت‌ها نسبت به سال‌های گذشته خیلی نزدیک‌تر بود زیرا تکلیف قهرمان لیگ، در مسابقه و راند پایانی مشخص شد و این نشان دهنده این است که سطح رقابت‌ها تا چه حد بالا رفته است. به هر حال این شرایط می‌تواند از نظر فنی برای تیم ملی ووشو و تمام ورزشکارانی که در لیگ برتر حاضر هستند خیلی مثمرثمر باشد.

شیرآقایی درباره اینکه سطح داوری مسابقات لیگ را چطور دید، گفت: طی سالیان گذشته تعداد زیادی از داوران ما در دوره‌های بین‌المللی شرکت کرده‌اند و همین امر سبب شده تا کیفیت داوری در ایران بالا برود.همچنین فدراسیون جهانی ووشو یکسری تغییرات در قوانین داوری، به خصوص در بخش اعتراضات اعمال کرده بود و من چون در مسابقات جهانی حضور داشتم با این قوانین آشنا بودم، هر چند برخی از مربی‌ها هنوز با این شرایط وفق پیدا نکرده بودند. در مجموع این تغییرات کمک کرد تا از نظر داوری مسابقات عالی باشد. فدراسیون ووشو همیشه برای ورزش کشور بیشترین افتخارات را کسب کرده و امیدوارم مسئولان اجرایی ورزش کشور هم حمایت خوبی از این رشته انجام دهند.

سرمربی تیم دانشگاه آزاد در خصوص شرایط تیم عنوان کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد همیشه سازمان‌دهی خوبی برای تیم‌های تحت پوشش خودش داشته است و بدون شک جزو یکی از حرفه‌ای‌ترین تیم‌های باشگاه‌های ورزشی کشور محسوب می‌شوند. برنامه ریزی‌های خوبی برای تیم ما انجام شد و حتی تمام اردو‌های درخواستی که از مدیریت باشگاه داشتیم برای ما در نظر گرفته شد. خیلی خوشحالیم که حمایت‌های مسئولان باشگاه منجر شد تا برای چهارمین دوره متوالی به عنوان قهرمانی در لیگ ووشو برسیم.

وی افزود: البته قرار بر این بود تا مسابقات لیگ در شهریور ۱۴۰۱ برگزار شود، اما به سه ماه پایانی سال موکول و همین تعویق باعث شد که ما از ۱۴ بازیکن تقریبأ ۷ نفر را از دست بدهیم و از این‌رو شرایط سختی را از لحاظ فنی تجربه کنیم. بازیکنانی مانند عرفان آهنگریان، امیر فضلی، حسام محمدزاده، حمیدرضا سهندی را به علت آسیب‌دیدگی و یا اتمام قرار داد و همچنین سامان احمدی را به دلیل گذراندن دوران سربازی از دست دادیم. البته باید بدانیم تیم ما متکی به فرد نیست زیرا با همدلی و حضور بازیکنان جوان در کنار با تجربه‌ها، توانستیم نقاط ضعف خود را پوشش دهیم و از عنوان قهرمانی خودمان در لیگ دفاع کنیم.

سرمربی دانشگاه آزاد تاکید کرد: از اعضای کادر فنی فرشاد عربی، علی دهقان، محسن شیعه‌زاده، اسحاقی و همچنین از مدیریت باشگاه و شخص لشگری که واقعأ حمایت ویژه‌ای از رشته ما داشته‌اند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ووشو
ارسال نظر