صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۴ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
وزیر آموزش و پرورش؛

برنامه سکوی استعدادیابی دانش‌‌آموزان به‌زودی شروع می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه سکوی استعدادیابی دانش آموزان به‌زودی شروع می‌شود.
کد خبر : 834537

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حاشیه گردهمایی گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی که در تالار وحدت برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محور اصلی احیای امور تربیتی، مربی پرورشی به عنوان تنظیم‌گر کانون‌های تربیتی در مدرسه است، اظهار کرد: طرحی را آماده کرده‌ایم که این هفته در جمع نخبگان نقد گفتمانی خواهد شد و نهایتا پس از اصلاحات، طرح را اجرا خواهیم کرد. 

وی با تأکید بر توانمندسازی واقعی مربیان تربیتی، گفت: این توانمندسازی در شبکه مربیان انجام می‌شود و دومین موضوع ایجاد سکوی استعدادیابی است که مربیان بااستعدادهای دانش آموزان آشنا شوند. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه سکوی استعدادیابی در دستورکار است و شروع خواهد شد گفت: البته یک بخش کار شروع شده و مابقی بخش تربیتی باید در این سکو قرار بگیرد که آن را از این هفته خواهیم داشت. 

نوری ادامه داد: مشارکت تمام ارکان فرایند تربیتی را داریم. این نقش به مربیان داده می‌شود و اواین موضوع این است که دانش آموز را بشناسند و متناسب با استعدادهایش به تو وظایف تربیتی را محول کنند و اجازه بدهند که ابراز وجود داشته باشند. 

وی همچنین به نقش خانواده در امر تربیت اشاره کرد و گفت : نقش اصلی تربیت به عهده خانواده است. باید از خانواده ها به خوبی در امور تربیتی استفاده شود و دو نهاد مدرسه و خانواده همگرایی کامل در جریان تربیت داشته باشند. به نظر می آید این مورد در آموزش و پرورش به صورت قوی اجرا نمی‌شود و جای کار دارد. تا الان از کمک مالی اولیا بیشتر استفاه می‌شده است، درحالی که سرمایه های فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارا هستند و می‌توان از آنها برای اعتلای تعلیم و تربیت استفاده کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه کانون تربیتی محله است و محور برنامه هایی که در این رویکرد داریم مربی است که بتواند از ظرفیت های محلی برای دانش آموزان استفاده کند. کتب درسی را هم داریم که باید برنامه درسی با فعالیت های فوق برنامه و تربیتی تلفیق شود که در دستورکار قرار دارد و در سازمان پژوهش دنبال می‌شود. همچنین باید از نخبگان برای تقویت مبانی نظری تحول و احیای امور تربیتی استفاده کنیم. 

نوری همچنین درباره آموزش زبان های خارجی گفت: همکارانم در سازمان پژوهش طرحی را آماده کرده اند که قرار بود در جلسه هفته گذشته شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شود که فرصت نشد و به جلسه هفته آینده موکدلشد که نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد. 

پایان پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر