صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

«تاریخ شفاهی ایران» انقلاب فرهنگی را مرور می‌کند/ پخش سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب در سال 59

شبکه مستند با پخش قسمت‌های جدید مجموعه «تاریخ شفاهی ایران» انقلاب فرهنگی را با پخش سخنرانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای در دانشگاه تهران در سال 1359 مرور می‌کند.
کد خبر : 83285

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، با پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) در سال 1357، لزوم تغییرات بنیادین در حوزه فرهنگ کشور کاملا احساس می شد و می بایست در سنگرهای فکری و فرهنگی نظام نوپای جمهوری اسلامی دگرگونی های بسیاری نسبت به رژیم طاغوتی شاهنشاهی صورت می پذیرفت و این لازمه یک انقلاب دیگر در حوزه فرهنگ ایران زمین بود.


دانشگاه ها به عنوان بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی یک کشور می بایست از حضور هر گونه فرهنگ ناصحیح و بیگانه خالی باشند، لذا بسیاری از تئوریسین های انقلاب اسلامی و چهره های فعال حوزه و دانشگاه از جمله شهید استاد مطهری، شهید دکتر بهشتی، شهید دکتر مفتح، حضرت آیت الله خامنه ای، آیت الله یزدی، دکتر حسن حبیبی و بسیاری از فرهیختگان دیگر، برای اصلاح فرهنگ کشور پس از انقلاب اسلامی کمر همت بستند.


در پی همین هدف، سلسله نشست هایی از سوی نخبگان انقلاب در دانشگاه ها و حوزه های علمیه برای تبیین ابعاد گوناگون و افق های انقلاب فرهنگی کشور برگزار می شد. از جمله این نشست ها، برگزاری همایش هایی در دانشگاه تهران با سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای است که ایشان در اردیبهشت 1359 ایراد فرموده اند.


حضرت آیت الله خامنه ای در بخشی از بیانات خود در دانشگاه تهران که در قالب مجموعه «تاریخ شفاهی ایران» روی آنتن می رود، تأکید کرده اند: «انقلاب فرهنگی یعنی دگرگونی در آفاقی که مفهوم فرهنگ را شامل می شود. این که بگوییم هر چه که از گذشته است بد و ارتجاع است، این غلط است خیلی چیزها مال همیشه انسان است نه مال گذشته است، نه مال حال است و نه مال آینده و انسان این چنین موجودی است.»


برنامه «تاریخ شفاهی ایران» شبکه مستند که این هفته یکشنبه تا پنجشنبه به انقلاب فرهنگی و همایش های دانشگاه تهران می پردازد، هر روز ساعت 17:30 روی آنتن می رود و روز بعد ساعت 8 بازپخش می شود.



انتهای پیام/

برچسب ها: شبکه مستند سیما
ارسال نظر