صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۲ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان خبر داد؛

لزوم آشنا کردن مستعدان بنیاد ملی نخبگان با نیاز‌های صنعت و مسائل جامعه

معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان، آشنا کردن مستعدان‌برتر با نیاز‌ها و مسائل جامعه و صنعت همچنین ترغیب و توانمندسازی افراد و انجام کار گروهی را از جمله اهداف طرح رویداد‌های رقابتی دانست.
کد خبر : 832737

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، سید محمدصادق موحد؛ معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان درباره جزئیات طرح رویدادهای رقابتی بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: بخش قابل توجهی از جامعه، علاقه‌مند به فعالیت‌هایی هستند که در فضای رقابتی انجام می‌شود. طرح توسعه رویدادهای رقابتی مسئله‌محور از سال 1399 و بعد از طرح ابتکاری «هسته های مسئله محور (احمدی روشن)» شکل گرفت و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این رویداد در قیاس با سایر رویدادها این است که در طول سال به صورت مستمر می‌تواند شکل بگیرد.

موحد گفت: این رویداد اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که آشنا کردن مستعدان برتر با نیازها و مسائل جامعه و صنعت و همچنین ترغیب و توانمندسازی افراد و انجام کار گروهی از جمله این اهداف است، همچنین تشویق نهادهای دولتی و غیردولتی به اینکه مسائل و چالش‌هایی خود را که راه‌حل‌های خوش‌تعریفی برای آنها ندارند در معرض یک رویداد رقابتی قرار دهند و بنیاد ملی نخبگان عملاً سعی می‌کند ضمن ترغیب دانشجویان و دانش‌آموختگان و سایر افراد، بستر این رقابت‌ها را فراهم کند.

معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: در نهایت صاحبان مسئله از دستاوردهای تیم‌های برگزیده استفاده می‌کنند یا تیم‌های برگزیده را استخدام می‌کنند تا بتوانند از توانمندی‌های آنها برای سایر اهداف آن دستگاه دولتی یا غیردولتی استفاده کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی این رویداد رقابتی این است که مبتنی بر یک مسئله مشخص شکل می‌گیرد، صاحب مسئله و ذینفع مشخصی دارد و طی دوره آن رویداد رقابتی بسته به سطح آن مسئله و چالشی که حول آن رویداد شکل گرفته، می‌تواند در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت سه ماهه و تا بازه‌های 9 ماهه باشد.

موحد تصریح کرد:‌ یک ویژگی دیگر آن است که در طی آن رویداد رقابتی، توسط مربیانی که مورد تأیید بنیاد ملی نخبگان و مورد تأیید صاحب مسئله بودند برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی تخصصی مرتبط با موضوع و مسئله‌ای که رویداد حول آن شکل گرفته است، ارائه می‌شود و در نتیجه اگر حتی تیم‌هایی موفق نشوند که آن مسئله را حل کنند و امتیازی کسب نکنند، از شرکت در این رویداد احساس رضایتمندی خواهند داشت از این جهت که فرصتی برای آنها مهیا شده است که برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی را در قالب این رویداد بگذرانند.

وی تأکید کرد:‌ نکته بسیار مهم این رویداد رقابتی آن است که اختتامیه این رویدادها، افتتاحیه‌ای برای ورود به مرحله و سطح بعدی است. بعد از اتمام رویداد رقابتی، دستاوردهای تیم‌های برگزیده توسط صاحب مسئله یا ذینفعان در رفع مشکل یا نیاز و خدمت‌رسانی به کشور به کار گرفته می‌شود یا اینکه تیم‌ها می‌توانند توسط آن صاحبان مسئله به کار گرفته شوند تا از سایر توانمندی‌های آنان استفاده شود و زمینه‌ای برای آشنا کردن صاحبان مسئله و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف با تیم‌های برجسته فراهم می‌شود.

وی در پایان گفت: از سوی دیگر در این رویدادها زمینه‌ای برای اینکه افراد در قالب فعالیت‌های گروهی توانمندی‌های بالقوه خود را در حدامکان بالفعل کنند و بعد از آن از دستاوردهای خود در این رویداد برای مرحله‌های بعدی استفاده کنند، فراهم می‌شود و بستر شکل‌گیری کسب و کار نیز در آن دیده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر