صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از یک حرکت هنری جهادی؛

وقتی تئاتر مرهمی بر دل‌های کودکان خوی می‌شود + عکس

دل‌هایشان گرفته است، اشک غم بی خانمانی روی چشمانشان چون یک شبنم نشسته، اما دلشان خیلی زود نرم می‌شود، مخصوصا اگر هنرمندان کنارشان حضور پیدا کند و دستشان را به نشانه همدردی بفشارد. از کودکان خوی می‌گویم که با یک حرکت جهادی تئاتری‌ها دلشان شاد شده است.
کد خبر : 832135

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری آنا، پاهایشان خسته و سنگین است، لبخند روی لبانشان ماسیده، در پی خانواده، دوست و آشناهای خود از این سو به آن سو در گردش‌اند، درباره کودکان خوی صحبت می‌کم، همان‌ها که یک شب خوابیدند و فردایش پس از یک زلزله، در برف و باران یا دنبال عزیزانشان گشتند یا بی خانه و خانواده شدند، این روزها این بچه‌ها در چادر زندگی می‌کنند. چند وقتی است که سوز سرما ، لبخند را از یادشان برده و یک دست مهربان و یک لبخند شیرین می‌تواند آنها را شاد کند.

شاید این چند روز عکس و فیلم از زلزله زده‌های سوریه و ترکیه در پی چند زلزله سخت زیاد دیده باشیم و آه حسرت کشیدیم، اما از زلزله خوی و آسیب‌هایش در ایران زیاد ندیدیم و نشنیدیم، دوربین‌های عکاسانمان زیاد کودکان خوی را نشانه نرفته است.

اما یک اتفاق جالب افتاده و آن هم حرکت جهادی گروه‌های نمایشی برای حضور بین کودکان زلزله زده خوی است، اداره کل هنرهای نمایشی گل قشنگی زده، مدیران و هنرمندان با حضور پیدا کردن بین جمع کودکان و نوجوانان زلزله زده خوی شادی را برای چند ساعت به چهره‌شان آوردند. واقعا هنرمندان چقدر می‌توانند باعث خوشحالی جماعت دردمند باشند، آن هم از نوع کودک و نوجوان که اگر غمگین باشد ، خیلی هم راحت نمی‌توان خوشحالشان کرد.

«کاظم نظری» مدیرکل هنرهای نمایشی با شوق و ذوق از این سفر سخت اما شیرین به آنا می‌گوید: «جای همگی شما خالی بود چه ذوق و شوقی بچه‌ها داشتند، وقتی در این مدت هیچ خبری از این بچه‌ها و کمپ‌ها نبود، نمی‌دانید چه نشاطی گروه‌های نمایشی بین بچه‌ها ایجاد کردند، واقعا دیدنی بود».

گروه‌های نمایشی عروسکی برای کودکان زلزله زده خوی هم اجرای نمایش داشتند و هم پک‌های نوشت افزاری به کودکان و نوجوانان حاضر در نمایش‌ها اهدا می‌کردند.

مدیران اداره کل هنرهای نمایشی در این سفر جهادی با فرماندار، امام جمعه، هنرمندان آسیب دیده خوی دیدار کرده و اجراهای گروه های نمایش عروسکی را در کمپ‌های زلزله زده مردم تدارک دیدند.

نظری درباره این هدایا به کودکان می‌گوید: «این پک‌ها قابلی نیستند اما تحفه درویشی به همراه یک نامه مهربانانه به کودکان خوی است. نامه‌ای به نشانه همدلی و مهربانی ما برای کودک و نوجوان هم وطنمان است. هفتصد پک نوشت افزار برای کودکان و نوجوانان خوی تدارک دیده شد و سه گروه نمایش نیز در کمپ‌های مختلف در شهر خوی مستقر شد و در چندین نوبت شور و نشاط بین بچه‌ها تزریق کرد.»
 
این روزها می‌گذرد اما مردم هنوز مشکلاتشان در خوی زیاد است، کودکان و نوجوانان نیاز به حمایت‌های بیشتر دارد، هنرمندان خیلی می‌توانند در این ایام کمک کننده به بچه‌ها و مردم خوی باشند اگر که تنهایشان نگذارند و اجازه ندهند که بار غم دلشان را سنگین کند. امیدواریم که چنین حرکت‌هایی از سوی هنرمندان عرصه‌های مختلف تداوم داشته باشد.
 

انتهای پیام/

ارسال نظر