صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
از سوی دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش

جدول مواد درسی و ساعات تدریس هفتگی دوره دوم متوسطه تصویب شد

دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش، جدول مواد درسی و ساعات تدریس هفتگی دوره دوم متوسطه را اعلام کرد.
کد خبر : 83142
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، بر اساس مصوبه نهصد و بیست و ششمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که در دهم اسفند ماه ۹۴ برگزار شد، جدول مواد درسی و ساعات تدریس هفتگی دوره دوم متوسطه به تایید رئیس جمهور، وزیر آموزش وپرورش و دبیر شورای عالی آموزش وپرورش رسیده است.


بر اساس این گزارش، شورای عالی آموزش و پرورش در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی جدول مواد درسی و ساعات تدریس هفتگی دوره دوم متوسطه در رشته‌های علوم‌تجربی، ریاضی- فیزیک، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی از شاخه نظری و دروس عمومی شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تصویب کرده است.


این گزارش می‌افزاید: آموزش و پرورش موظف است براساس مبانی، اهداف، شاخص‌ها و اصول تعلیم و تربیت اسلامی و رعایت موارد زیر، زمینه‌های لازم برای کسب شایستگی‌های پایه و رشد و بالندگی دانش آموزان را فراهم آورد. عناوین رشته‌های تحصیلی و جداول دروس شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، حسب مورد به تصویب کمیسیون برنامه‌ درسی و تربیتی و کمیته برنامه‌های درسی شاخه کاردانش خواهد رسید.


عناوین کتاب‌های درسی مطابق عناوین جداول دروس مصوب خواهد بود و در صورت نیاز، تغییر عنوان کتاب درسی، به تصویب کمیسیون برنامه درسی و تربیتی خواهد رسید.


تدوین سرفصل‌ها و محتوای کتاب‌های درسی باید در چارچوب مفاد برنامه درسی ملی و متناسب با ویژگی‌های سنی، جنسیتی و علاقمندی دانش‌ آموزان، تحولات محیطی و اقتضائات آن و زمان اختصاص یافته به هر درس و با بهره‌مندی از یافته‌های معتبر علمی و پژوهشی انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر