صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۵ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
با امضای تفاهم‌نامه اداره‌کل تعاون اردبیل و دانشگاه آزاد؛

ایجاد مدارس عالی مهارتی در اردبیل سرعت می‌گیرد

تفاهم‌نامه همکاری برای ایجاد مدارس عالی مهارتی در اردبیل با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی این استان امضا شد.
کد خبر : 830246

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اردبیل، تفاهم‌نامه همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل و دانشگاه آزاد اسلامی این استان برای ایجاد مدارس عالی مهارتی در دانشکده مهارت و کارآفرینی با حضور مدیرکل این اداره و رئیس دانشگاه امضا شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در این جلسه اظهار کرد: مدارس عالی مهارتی می‌توانند از طریق مهارت‌آموزی و توانمندسازی دانش‌آموختگان، مهارت کافی را به داوطلبان این مدارس آموزش داده و باعث شوند که دانش‌آموختگان به طور مستقیم وارد بازار کار شده و با ایجاد اشتغال آنان، مشکلات صنایع نیز حل شود. از طرفی می‌توان از طریق این مدارس در حل مشکلات مربوط به بحران بیکاری در جامعه و بحران کمبود نیروی توانمند و کارآمد در صنعت نقش ایفا کرد.

فرشید سلیمی ادامه داد: طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی نیز گامی مؤثر در کارآمدگی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه و اقدامی مهم در تربیت نیروی انسانی ماهر برای اشتغال در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار است.

بهروز رحیم‌زاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز موضوع اشتغال را یکی از مهم‌ترین بحث‌های جامعه عنوان کرد و گفت: رابطه مستقیم بین اشتغال و اقتصاد، دستگاه‌های اجرایی را به سوی فعالیتی که منجر به تولید کالا و خدمات شود، هدایت می‌کند و ارتباط صنعت و دانشگاه در هر کشوری می‌تواند تأثیری تعیین‌کننده در رشد اقتصاد داشته باشد

انتهای پیام/

ارسال نظر