صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
از سوی کانون پرورشی متشر شد

آموزش هم‌زیستی با موجودات زنده به کودکان در یک کتاب

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتابی را با عنوان «آخ! پایت را بلند کن!» منتشر کرده است
کد خبر : 829402

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، پدران و مادران همیشه این جمله را در گوش کودکان زمزمه می‌کنند که «وقتی راه می‌روید زیر پایتان را نگاه کنید شاید موجودات ریزی در حال رفت‌وآمد باشند، آن‌ها زنده‌اند و باید مراقب‌شان باشیم.»

در این زمینه کتاب «آخ! پایت را بلند کن!» تازه‌ترین اثری است که انتشارات کانون از مجموعه کتاب‌های مرغک به‌ قلم سوسن حیاتی و تصویرگری ملیکا جمشیدیان برای خردسالان بالای ۴ سال یا گروه سنی نوباوه منتشر کرده است.

نوشته‌هایی ساده، هماهنگ و پی‌درپی در صفحه‌ها با همراهی تصاویری دل‌نشین و رنگی با نقشی تاخورده از پای یک کودک، به جذابیت‌ها و درک کودکان از موضوع کتاب کمک می‌کند.

در صفحه‌هایی از این کتاب این کلمات تکرار شده است که: آخ! پایت را بلند کن! زیر کفشت را نگاه کن! خم شو... بیش‌تر... بیش‌تر... بیش‌تر... و در هر صفحه داستان کوتاهی از زندگی یک موجود در حال حرکت برای بچه‌ها بیان شده است. به‌عنوان مثال یک بابا مورچه که توی این سرمای زمستان یک دانه برنج پبدا کرده و آن را می‌برد که مامان مورچه برای پسرشان مورچون و دخترشان مورچک که زیر باران خیسِ خیس شده‌اند، یک سوپ گرم و خوشمزه درست کند...

کتاب‌های مرغک مجموعه‌ای خواندنی است از آثاری برای خردسالان و تلاشی است برای تولید کتاب‌های قصه، که همراه با بازی و سرگرم کردن کودکان به آن‌ها کمک می‌کند تا دنیای پیرامون‌شان را بهتر حس کنند و بشناسند، با کنجکاوی به دنیا بنگرند و حساس و جست‌وجوگر بر بیایند و در نهایت ذهن‌شان پرورش یابد و نیروی اندیشه در آن‌ها رشد کند.

کتاب «آخ! پایت را بلند کن!» از این مجموعه در ۱۶ صفحه مصور و با قیمت ۴۰هزار تومان منتشر و روانه بازار کتاب کودک شده است.

علاقه‌مندان برای خرید این کتاب می‌توانند به فروشگاه‌های کانون در سراسر کشور یا سایت دی‌جی‌کانون به نشانی Digikanoon.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر