صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل دفتر تجسمی ارشاد در گفت‌وگو با آنا؛

سیاست جشنواره تجسمی فجر حمایت از هنرمندان سراسر کشور است

مدیرکل دفتر هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیاست ما مبنی بر تمرکز زدایی و حمایت از همه هنرمندان کشور است چرا که همه هنرمندان نیاز به دیده شدن و حمایت مادی و معنوی دارند.
کد خبر : 828481

عبدالرضا سهرابی مدیر کل دفتر هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه افتتاح پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر در گفت وگو با خبرنگار آنا گفت: این دوره از جشنواره تجسمی فجر برای نخستین بار با حضور هنرمندان سی و دو استان کشورمان برپا می‌شود. من همین روز‌ها عازم محروم‌ترین استان خواهم بود که بیشترین اثر را به لحاظ کمی و کیفی به جشنواره ارائه کرده بودند و این جزو راهبرد‌های ما است.

وی در ادامه افزود: هنرمند نیازمند دیده شدن و حمایت مادی و معنوی است ما هم تمام تلاشمان این است که در حد بضاعتمان از هنرمندان تجسمی حمایت کنیم و این از جمله سیاست‌های راهبردی ما ذیل سیاست عدالت فرهنگی است.

سهرابی با تأکید براینکه برای برپایی جشنواره نگاه فقط به پایتخت نبوده، گفت: بودجه فرهنگی کشور میان دستگاههای مختلف فرهنگی توزیع میشود که یکی از این دستگاهها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و بخشی از بودجه تخصیص‌یافته به این وزارتخانه، به مرکز هنرهای تجسمی اختصاص می‌یابد.

وی درباره حضور پیدا نکردن یک عده از هنرمندان تجسمی شناخته شده در فجر امسال گفت: ما نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم کسی را مجبور به حضور در جشنواره‌ای کنیم، ما بستر را فراهم کردیم حال دیگر اختیار با خود هنرمندان است و وظیفه ما انجام شده است ضمن اینکه به همه سلایق احترام می‌گذاریم.

سهرابی در پایان گفت: رویکرد اصلی ما دستیابی به هنر متعالی است لذا از آن عقب نشینی نمی‌کنیم و هر کاری برای رشد و پیشرفت آن انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر