صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مقام مسئول وزارت صمت وعده داد:

واردات ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: تا پایان سال جاری ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور خواهد شد و قطعاً این حجم از واردات می‌تواند بازار خودرو را تا حد زیادی تنظیم کند.
کد خبر : 827559

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا به نقل از وزارت صمت؛ عبدالله توکلی لاهیجانی سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صمت گفت: ۲۹ شرکت مجوز واردات خودرو گرفتند لذا واردات خودرو تا پایان خرداد سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت و بعد از آن باید تصمیم‌گیری جدیدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه واردات خودرو با هدف تنظیم بازار خودرو و ایجاد رقابت در بین خودروسازان داخلی بود تصریح کرد: ۱۱ اسفند ماه سال گذشته رئیس جمهور در فرمان ۸ ماده‌ای خود دستور داد تا به منظور افزایش رقابت‌پذیری و رفع شائبه انحصار، متناسب‌سازی قیمت خودرو و جبران کمبود تولید به میزان مورد نیاز بازار، موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ رفع شود. در راستای این فرمان زیرساخت‌های واردات خودرو فراهم و واردات آن آغاز شد.

سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صمت تصریح کرد: از آنجا که تولید خودرو نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده و در برخی از خودرو‌ها تولید سیر صعودی به خود گرفته است باید دید که سیاستگذاران برای سال آینده چه تصمیمی در مورد واردات خودرو خواهند گرفت.

وی پیش‌بینی کرد تا پایان سال جاری ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور خواهد شد و قطعاً این حجم از واردات می‌تواند بازار خودرو را تا حد زیادی تنظیم کند.

گفتنی است روز گذشته دومین محموله خودروی وارداتی  ۱۲۰ دستگاه خودرو با ۲ فروند لندینگ کرافت وارد بندر شهید باهنر شد. این خودرو‌ها ساخت شرکت هیوندای کره جنوبی از نوع سواری سدان و مدل ۲۰۲۳ هستند که پس از پایان رویه گمرکی از بندر شهید باهنر خارج خواهند شد. تا پایان سال جاری نیز تعداد دیگری از این خودرو‌ها وارد بندر شهید باهنر می‌شود.

سوم دی‌ماه نیز نخستین محموله خودرو‌های وارداتی شامل ۲۲ خودرو از ۶ نمونه محصولات کیا ازجمله سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت (شاسی بلند) و اسپورتیج (شاسی بلند) وارد بندر لنگه شده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 1 نظر
حسین
12:44 - 1401/11/03
تا زمانی که بورس بازی وقیمت تراشی کذایی بخاطر نبود عرضه و تقاضا...وجود داشته باشد قیمت خودر نجومی خواهد ماند....