صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۷ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
رئیس دانشگاه آزاد البرز تأکید کرد؛

لزوم ارتقای دانش عمومی در حفظ محیط‌زیست

حسین کلانتری تأکید کرد که در بخش زیست‌محیطی نیازمند فرهنگ‌سازی، ایجاد علاقه در مردم و ارتقای دانش عمومی در حفظ محیط‌زیست است.
کد خبر : 827173

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کرج، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و اداره کل محیط‌زیست استان البرز با حضور حسین کلانتری‌خلیل‌آباد رئیس این واحد دانشگاهی و مجید درگی مدیرکل این اداره در ۶ ماده تنظیم و به امضا رسید.

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج انجام پذیرفت، طرفین بر تعامل و ایجاد همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی، فناوری و آموزشی در راستای حفظ محیط‌زیست و ضرورت نشر فرهنگ زیست‌محیطی در سطح جامعه با یکدیگر بحث و تبادل‌نظر کردند.

**لزوم فرهنگ‌سازی و ارتقای دانش عمومی در زمینه حفظ محیط‌زیست

حسین کلانتری‌خلیل‌آباد در این نشست اظهار کرد: در راستای اصل ۵۰ قانون اساسی، حفظ محیط‌زیست در واقع وظیفه سازمان محیط‌زیست و همه انسان‌هاست که بتوانیم در آن راستا حرکت کنیم و برای نسل امروز و فردا محافظت داشته باشیم. در بخش زیست‌محیطی مشکل داریم و نیاز به فرهنگ‌سازی، ایجاد علاقه در مردم و ارتقای دانش عمومی در زمینه حفظ محیط‌زیست است.

وی با بیان توانمندی دانشگاه برای کمک به حفظ محیط‌زیست اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج دارای قابلیت‌ها و توانایی‌های زیادی است به گونه‌ای که ۱۳ دانشکده و ۵۴۰ عضو هیئت علمی و ۴۵ هزار دانشجو در در مجموعه آموزشی استان البرز مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج عنوان کرد: در این واحد دانشگاهی شبکه آزمایشگاهی بسیار توانمند، چهار مرکز تحقیقات در حوزه‌های مختلف داریم که تا پایان سال آینده به ۱۰ مرکز ارتقا می‌یابد و در حوزه فناوری و نوآوری نیز یک مرکز رشد داشته که در کشور دارای رتبه سطح یک بوده و حدود ۱۰۰ شرکت در این مرکز رشد، فعال هستند.

کلانتری مطرح کرد: دانشگاه با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای حفاظت از تنوع زیستی استان آمادگی دارد در زمینه‌های برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در راستای حفظ محیط‌زیست، تهیه و آماده کردن نمونه‌های گیاهی، نشر فرهنگ زیست‌محیطی برای ایجاد علاقه در حفاظت از محیط‌زیست، ارتقای دانش فنی، مدیریت پسماند شهری با شناسایی پسماند‌های خطرناک صنعتی و مکان‌یابی پسماند‌های شهری و ارزشیابی زیست‌محیطی محل دفن پسماند، زیست‌فناوری محیط‌زیست به‌ویژه در حوزه ذخایر ژنتیک و ایجاد سرا‌های نوآوری در زمینه محیط‌زیست همکاری خوبی با اداره کل محیط‌زیست استان البرز داشته باشد.

**۱۵۰ شهید برای حفاظت از محیط‌زیست کشور

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان البرز نیز گفت: این مجموعه در راه حفاظت از محیط‌زیست کشور بالغ‌بر ۱۵۰ شهید فدا کرده و سال‌های گذشته از ظرفیت خوب دانشگاه در استان استفاده مطلوب نشده است. امیدوارم با مدیریت جدید این رویکرد جدید تحقق یابد.

مجید درگی افزود: بنای این مجموعه بر این است که حداکثر ظرفیت‌های علمی و پژوهشی استان را دعوت به همکاری کنیم تا بتوانیم مسائل و مشکلات استان را برطرف کنیم.

به گزارش آنا، هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه اجرای پروژه‌های تحقیقاتی اداره کل با همکاری استادان و دانشجویان دانشگاه، تدوین طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشجویی بر اساس اولویت‌های اعلام شده از طرف اداره کل با نگاه حمایتی توسط دانشگاه، تعامل و همفکری در زمینه حل مشکلات و چالش‌های زیست‌محیطی، برگزاری سلسله سخنرانی، سمینار‌ها و همایش‌های مشترک، برگزاری نمایشگاه‌های علمی و پژوهشی مشترک، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه دانشجویان (بر اساس ضوابط و مقررات دانشگاه)، برگزاری دوره‌های تخصصی کوتاه‌مدت در قالب کارگاه‌های پژوهشی و آموزشی برای کارکنان طرفین بیان شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر