صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۰۱ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
گفتگو/ اتحادیه اروپا نظم بین‌الملل را زیر سوال برد

اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه، تجاوز بین‌المللی به تمامیت ارضی ما است

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: سپاه، نیروی نظامی رسمی ایران محسوب می‌شود و تروریست نامیدن آن، نوعی تجاوز بین‌المللی به تمامیت ارضی و امنیت مردم این کشور است.
کد خبر : 827152

مهدی عرب صادق معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، با اشاره به بیانیه بی پایه و اساس اتحادیه اروپا و تصویب آن در پارلمان این اتحادیه در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس،گفت: مدعیان دروغین حقوق بشر از نابودی تروریست‌های اجاره‌ای داعش، توسط سپاه عصبانی و مستاصل شده‌اند و این اقدام آن‌ها اثبات انفعال و استیصال استعمار غرب است.

وی افزود: آن‌ها هرگز نمی‌توانند مردم و سپاه را از یکدیگر جدا کنند، چون سپاه انقلاب اسلامی جوشیده از بطن مردم و جمهوریت نظام است و مهمترین نهادی که تا مرز جان و شهادت اعضایش پای منافع ملت ایران ایستاده است و تا حدود زیادی خنثی کننده تئوری فشار از طریق تحریم بر مردم است.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: در واقع قطعنامه پارلمان اروپا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پاسخ ایستادگی پاسداران امنیت و مرز‌های کشور مقابل دشمنان ملت ایران است، از این رو قطعنامه ضد ایرانی و ضد ملت ایران است.

عرب صادق با بیان اینکه اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا، بار دیگر نظم بین الملل را زیر سوال بردند،تصریح کرد: گویی آن‌ها در دنیای وارونه زندگی می‌کنند، پادو‌های استعمار غرب در پارلمان اروپا افعال و واژگان شان معکوس است. بدیهی است که وقتی تلاش آن‌ها در ناامن سازی منطقه خاورمیانه و پرورش تروریست‌های داعش توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با نابودی مواجه می‌شود دچار استیصال و عصبانیت شوند.

وی اضافه کرد: ما این اقدام پارلمان اروپا را یک پیروزی سیاسی می‌دانیم، چرا که استیصال عرصه میدانی و دیپلماتیک آن‌ها را در مقابل ملت ایران نشان می‌دهد.

مشاور رئیس خانه احزاب با تاکید براینکه قطعنامه اخیر پارلمان اروپا یک طنز سیاسی تلخ است،گفت: تلخی آن برای این است که تلاش و رویکرد خیلی از کشور‌هایی که ملت شان را بازیچه طرح‌های استعماری کرده اند، نا امن سازی دنیا است و هر چیزی که نقشه تروریستی و استعماری آن‌ها را با مشکل مواجه کند تلاش می‌کنند توسط امپراطوری دروغ و فریب رسانه‌ای خود از سر راه بردارند.

عرب صادق اظهار کرد: ناکامی سرمایه گذاری استعمار غرب برای نا امن سازی منطقه علی رغم سرملیه گذاری بیش از ۵۰۰۰ میلیارد دلاری توسط سپاه رقم خورد و آن‌ها را عصبانی و مستاصل کرده است.

وی با بیان اینکه سپاه، نیروی نظامی رسمی یک کشور محسوب می‌شود و تروریست نامیدن آن، نوعی تجاوز بین المللی به تمامیت ارضی و امنیت مردم آن کشور است، مخصوصا آنکه دخالت سیاسی در امور کشور هم تلقی می‌شود، تاکید کرد: از این رو رأی نمایندگان پارلمان اروپا برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی از نظر حقوقی فاقد ارزش و اعتبار قانونی بوده و اقدامی غیر مسئولانه همراه با دخالت آشکار در قوانین داخلی کشورها، آنهم کشوری مانند ایران اسلامی است. ضمن آنکه در حقوق بین الملل اقدام تروریستی اقدام افراد و کنشگران غیر دولتی و غیرحاکمیتی است.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: تروریست واقعی ولگرد‌های اطلاعاتی و امنیتی اروپا و آمریکا در منطقه است که مردم یمن، سوریه، افغانستان و عراق را دچار مشکل کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر