صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۷ - ۱۹ دی ۱۴۰۱
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

وزارت علوم متولی جذب دانش آموختگان دانشگاه‌ها در بازار کار نیست

مدیر گروه پژوهش‌های آماری و فناوری اطلاعات موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: وزارت علوم متولی جذب دانش آموختگان دانشگاه‌ها در بازار کار نیست، بلکه متولی ارتقای ظرفیت اشتغال است.
کد خبر : 824126

احمد سعیدی مدیر گروه پژوهش‌های آماری و فناوری اطلاعات موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پژوهش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره تاثیر بازنگری دروس دانشگاهی بر اشتغال فارغ التحصیلان گفت: بازنگری دروس یکی از ده‌ها عامل موثر بر افزایش احتمال اشتغال پذیری دانش آموختگان است.

وی افزود: دو رویکرد وجود دارد، یا باید در درون رشته‌های تحصیلی شاغل شوید و محتوای آن‌ها را بسنجید و مهارت کارآفرینانه را تجربه کنید یا در درجه دوم رشته‌هایی که ظرفیت مهارت را بیشتر می‌کنند؛ مثلا دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای یا علمی کاربردی و سایر حوزه‌های فنی را توسعه دهیم.

سعیدی تصریح کرد: بحث بازنگری محتوای جذب یا ارتقای عضو هیئت علمی مبتنی بر سوابق کارآفرینانه می‌تواند عامل تاثیرگذار دیگر بر افزایش اشتغال باشد.

مدیر گروه پژوهش‌های آماری و فناوری اطلاعات موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی ادامه داد: استادانی که فعالیت‌های مهارت محور یا کارآفرینانه داشته باشند، می‌توانند احتمال فارغ التحصیل کردن دانشجوی مهارت ورزانه را بالا ببرند.

سعیدی بیان کرد: نظام آموزش عالی کشور و وزارت علوم متولی اشتغال دانش آموختگان نیست، بلکه متولی ارتقای ظرفیت اشتغال یا اشتغال پذیری دانشجویان است و اینکه آیا ظرفیت و ساختار اقتصاد و روابط جذب و استخدام در بازار کار اجازه جذب دانش آموختگان دانشگاه‌ها را می‌دهند دست وزارت علوم نیست.

وی با بیان اینکه نظام آموزش عالی می‌تواند بهترین دانش آموختگان مهارت محور و کارآفرین را فارغ التحصیل کند؛ تاکید کرد: ممکن است که پس از فارغ التحصیلی نیازی به دانشجویان در بازار کار نباشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر