صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تأثیرگذاری بر میلیون‌ها نفر؛

ترافیک، توقف و حرکت ممکن است با کاهش وزن هنگام تولد مرتبط باشد

بر اساس یک مطالعه اخیر، ترافیک توقف و حرکت ممکن است با وزن کمتر هنگام تولد همراه باشد، و تخمین زده می‌شود که سالانه حدود ۱.۳ میلیون فرد باردار در معرض این نوع ازدحام قرار می‌گیرند.
کد خبر : 824024

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا به نقل از وبگاه (سای تک دیلی)، در حالی که داده‌های گسترده‌ای وجود دارد که تأثیر منفی آلودگی هوای تولید شده توسط وسایل نقلیه را بر سلامت نشان می‌دهد، تحقیقات کافی در مورد اینکه چگونه انواع خاصی از ترافیک، مانند ترافیک تنگنا، می‌تواند منجر به پیامد‌های منفی سلامت شود، وجود ندارد.

مطالعه‌ای که توسط محققی در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه بوستون انجام شد اکنون نشان داده است که ازدحام ترافیک ممکن است با وزن کمتر هنگام تولد مرتبط باشد.

این مطالعه که در مجله Science Advances منتشر شد، ارتباط ثابتی بین تاخیر‌های ترافیکی و کاهش ۹ گرمی وزن هنگام تولد در میان نوزادان متولد شده از والدینی که در مناطقی با ترافیک سنگین زندگی می‌کنند، مانند بزرگراه‌ها یا بزرگراه ها، یافت. بیش از ۱۱ میلیون نفر در ۱۵۰ متری بزرگراه‌ها زندگی می‌کنند و نتایج مطالعه نشان داد که تا ۱.۳ میلیون نفر از افراد باردار که ۲۷ درصد از تولد‌های ایالات متحده را تشکیل می‌دهند، ممکن است سالانه در معرض سطح بالایی از ازدحام ترافیک قرار بگیرند.

مری ویلیس، سرپرست و نویسنده مقاله، استادیار اپیدمیولوژی، می‌گوید: سال‌ها، ما مدل‌های دقیقی برای پیش‌بینی آلودگی هوا داشتیم، اما این مدل‌ها تا حد زیادی ازدحام ترافیک را حذف می‌کنند –، زیرا نمی‌توان آن را در مقیاس بزرگ اندازه‌گیری کرد. در BUSPH. اگر ۱۰۰۰۰ وسیله نقلیه در جاده‌ای وجود داشته باشد که تردد توقف و حرکت انجام می‌دهد، غلظت آلودگی هوا و ترکیب احتمالی آن در مقایسه با ۱۰۰۰۰ وسیله نقلیه با سرعت جریان آزاد بسیار متفاوت است.

نتایج ما نشان می‌دهد که احتمالاً تأثیرات سلامتی خاص مربوط به تراکم وجود دارد که در بیشتر ارزیابی‌های خطرات زیست‌محیطی یا تحلیل‌های هزینه-منافع گنجانده نشده است - و ما فکر می‌کنیم که این موارد باید در گفتگو گنجانده شوند.

تأخیر‌های ترافیکی از سال ۱۹۸۲ به طور پیوسته در سراسر کشور افزایش یافته است و محققان تصمیم گرفتند ارتباط بالقوه با وزن کم هنگام تولد را بررسی کنند، زیرا می‌تواند منجر به عواقب فوری و بلندمدت مانند دشواری تنفس، بیماری‌های قلبی عروقی، اختلالات شناختی و مرگ و میر زودرس شود.

این مطالعه اولین مطالعه‌ای است که تأثیر ازدحام بر نتایج تولد را بررسی می‌کند، تا حدی به دلیل چالش‌های اندازه‌گیری تاخیر‌های ترافیکی در مناطق جغرافیایی بزرگ.

ویلیس و همکارانش تقریباً از ۵۸۰۰۰۰ شناسنامه در تگزاس استفاده کردند و سطح ازدحام را از طریق داده‌های وسایل نقلیه و دستگاه‌های متصل که حجم و سرعت واقعی رانندگی را منعکس می‌کنند اندازه‌گیری کردند. پس از کنترل سطوح آلودگی هوا، سر و صدای حمل‌ونقل و سایر قرار گرفتن در معرض محیطی، نتایج همچنین نشان داد که مادرانی که نزدیک‌تر به بزرگراه‌ها و بزرگراه‌ها زندگی می‌کردند، تأثیرات کمی بزرگ‌تر از راهبندان را تجربه کردند، به طوری که ۲۶۰۰۰۰ حاملگی در مناطق پر ازدحام اتفاق افتاد.

در حالی که کاهش ۹ گرمی وزن کاهش نسبتاً کمی است، محققان می‌گویند این یافته پیامد‌های مهمی برای سلامت جمعیت و محیط دارد.

ویلیس گفت: کاهش ۹ گرمی به تنهایی یک نتیجه بالینی قابل توجه نیست، اما این نتیجه نشان می‌دهد که ممکن است نوعی از اثرات بیولوژیکی اتفاق بیفتد، که برخی از نوزادان را به سمت اثرات نامطلوب بالینی مرتبط با وزن کم هنگام تولد سوق می‌دهد. می‌گوید. هنگامی که شما آن را در ۲۷ درصد از کل تولد‌ها در مناطق پر ازدحام ضرب کنید، آن کاهش اندک وزن هنگام تولد به تأثیر بالقوه قابل توجهی در سطح جمعیت تبدیل می‌شود.

این داده‌ها همچنین می‌توانند سیاست‌ها و برنامه‌های مربوط به تراکم را که در سطح محلی اتفاق می‌افتد، بر خلاف انتشار گاز‌های گلخانه‌ای که عمدتاً در سطح فدرال تنظیم می‌شوند، آگاه کند.

محققان خاطرنشان می‌کنند که ترافیک توقف و حرکت، آلودگی هوا را از طریق سایش اضافی ترمز‌ها و لاستیک‌ها افزایش می‌دهد، بنابراین کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از خودرو‌های گازسوز خطرات ازدحام را به طور کامل از بین نمی‌برد.

ویلیس می‌گوید: کار‌های موجود نشان می‌دهد که تغییرات کوچک در محیط محلی می‌تواند غلظت آلودگی هوا را در مناطق مجاور کاهش دهد. این می‌تواند به سادگی نصب موانع صوتی یا موانع پوشش گیاهی، یا استفاده از رویکرد‌های منطقه بندی، و گفتن اینکه شما نمی‌توانید یک مدرسه یا مهدکودک را در فاصله مشخصی از یک بزرگراه بسازید، باشد. راه حل‌های پیچیده‌تر ممکن است شامل اقدامات کنترل ترافیک مانند عوارض الکترونیکی یا قیمت گذاری تراکم باشد.

در کار آینده، این تیم برنامه‌ریزی می‌کند تا نابرابری‌های اجتماعی-اقتصادی و نژادی در مواجهه با تراکم ترافیک را بررسی کند، به‌ویژه اینکه چگونه تفاوت‌ها ممکن است در طول زمان از شهرنشینی و اصیل‌سازی در مناطق شهری تغییر کرده باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: محققان خارجی
ارسال نظر