صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۱ - ۱۳ دی ۱۴۰۱
در گفتگو با آنا:

کم توجهی مدیریت شهری پنجم به حمل و نقل عمومی آلودگی هوا را تشدید کرد

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بهتر بود که در مدیریت شهری دوره پنجم به حوزه حمل و نقل، حفاظت از ناوگان اتوبوسرانی، توجه بیشتری می‌شد، گفت: در این زمینه تا حدودی کم توجهی شده است.
کد خبر : 823949

مهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، با بیان اینکه موضوع آلودگی هوا یک موضوع فرآیندی است، اظهار کرد: توجه به حمل و نقل عمومی، توسعه فضای سبز، حفاظت از باغات موجود، مشارکت مردمی و اصلاح الگوی مصرف می‌تواند در این خصوص کمک شایانی باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه آلودگی هوا موضوع جهانی است که در شهر‌های مهم دنیا به یک معضل تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: مقابله با آلودگی هوا از دغدغه‌های مردم و دوستداران محیط زیست است که به کیفیت زندگی فکر می‌کنند. به طوری که انجام اقدامات در این راستا می‌تواند به بهبود شرایط به سمت وضعیت مطلوب کمک کند.

وی با اشاره به نامه شورای شهر تهران به سران قوا با محوریت آلودگی هوا، یادآور شد: ما در این نامه درخواست توجه و حمایت ویژه توسط دست اندرکاران مربوط به این موضوع را داشتیم تا در تهران وضعیت بهتری داشته باشیم.

عباسی تأکید کرد: تاکنون اقداماتی انجام شده، اما متأسفانه شرایط جوی، مداخلات انسانی فزاینده و بی توجهی به مساله حمل و نقل عمومی، آلودگی هوا را تشدید کرده است؛ به نوعی سرعت تخریب طبیعت بیشتر از کار‌های سازنده بوده است. باید با یک اقدام و توجه ملی، سیاست گذاری درست و هدایت منابع به سمت اولویت‌ها به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی، برای رفع این معضل گام برداشت.

وی با بیان اینکه در ۲ دهه اخیر ظرفیت تونلی مترو و توسعه ایستگاه‌ها به گونه‌ای بود که تهران در بین ۵۰۰ شهر، رتبه کمتر از  ۲۰ را داشت، گفت: این در شرایطی است که برخی شهر‌ها و کشور‌ها قدمت بالای ۱۰۰ سال در ساخت و تجهیز مترو دارند. در نتیجه زیرساخت‌ها آماده است و امروز اگر بتوانیم ناوگان حمل و نقل عمومی را تقویت کنیم و تعداد جابجایی مسافر را افزایش دهیم و به همان اندازه تعداد خودرو‌ها را کاهش دهیم، تأثیرات مشخص آن را خواهیم دید.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: بهتر بود که در مدیریت شهری دوره پنجم به حوزه حمل و نقل، حفاظت از ناوگان اتوبوسرانی، توجه به نگهداری واگن‌ها و نیز ارتقاء وضعیت مترو توجه بیشتری می‌شد. به اعتقاد من در این بخش، تا حدودی کم توجهی شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر