صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۰ - ۱۳ دی ۱۴۰۱
مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه علمی کاربردی:

امتیاز مراکز آموزش عالی برای بین‌المللی شدن اعلام شد

مدیرکل امور دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در جدیدترین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، چگونگی بین المللی شدن و نحوه دریافت مجوز دوره‌های مقطع دار اعلام شده است.
کد خبر : 823820

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، محمد حسین موسی زاده مدیرکل امور دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشست با رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی این واحد استانی، اظهار کرد: در جدیدترین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، چگونگی بین المللی شدن و نحوه دریافت مجوز دوره‌های مقطع دار بین المللی اعلام شده است که یکی از مهمترین آن‌ها طبق اعلام شورا این است که یک مرکز آموزش عالی برای طرح در جلسه دریافت مجوز پذیرش دانشجوی بین المللی بایستی حدود ۱۳۰۰ امتیاز لازم را کسب کرده باشد که شرایط بسیار ویژه‌ای را می‌طلبد تا یک مرکز بتواند این امتیاز را کسب کند.

موسی زاده با اشاره به وجود دو نوع دانشجوی بین المللی در کشور افزود: دانشجویان مقیم که مجوز پرداخت شهریه‌ها را به ریال دارند و ساکن ایران هستند مشکلی برای ادامه تحصیل در هرکدام از مراکز آموزش عالی را ندارند، اما دانشجویان غیر مقیم و پذیرش آن‌ها در مراکز آموزش عالی تابع قوانین و مقررات خاص وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای جذب این دانشجویان است و مراکز باید این شرایط را دارا باشند چراکه یک دانشجو بین المللی پس از بازگشت به کشورش، نماینده فرهنگ و آداب و رسوم ما در آن کشور می‌شود.

** ۱۱۴ هزار دانشجوی بین المللی در کشور

وی با اشاره به وجود ۱۱۴ هزار دانشجوی بین المللی در کشور گفت: وجود این این دانشجویان فرصت خوبی برای شناسایی فرهنگ و آداب کشور‌های آنان و نیاز‌های دانش و مهارت، فضای کسب و کار، اشتغال و نیاز بازار کار آن‌ها است که ما می‌توانیم با کسب این اطلاعات هم دانش و مهارت آن نیاز را تعریف کنیم و هم برای رفع این نیاز دانشجو پرورش و آموزش بدهیم.

مشاور رئیس و مدیرکل امور دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به ظرفیت زیاد کشور در زمینه‌های خاص و محصولات درجه یک کشور تشریح کرد: ما نباید دانشی را که کشور‌های توسعه یافته و پیشرفته آموزش می‌دهند را برای آموزش مد نظر قرار دهیم چرا که طبیعی است دانشجو جایی را انتخاب می‌کند که فرصت مناسب‌تری برای ارتقا دارد بلکه باید دانشی را به جهان معرفی کنیم که در زمینه آن تبحر داریم و در جایی دیگر وجود ندارد وقتی این نوع دانش و مهارت را معرفی کنیم دانشجو جذب مراکز آموزش عالی ما می‌شوند و مشتاق یادگیری این مهارت‌ها هستند.

وی یادآوری کرد: امروزه هنوز بسیاری از محصولات مانند زعفران و زرشک علی رغم اینکه مختص کشور ماست، اما دانش فراوری آن را در کشور‌های دیگر داریم و باید به مرحله‌ای برسیم که بتوانیم حداقل دانش محصولات خودمان را تولید کنیم چراکه تولید دانش مهارت‌ها مسیر توسعه و رشد یک جامعه را فراهم می‌آورد و ما در دانشگاه متولی این امر هستیم خصوصاً اگر بخواهیم دانشجوی بین المللی جذب و آموزش بدهیم.

همچنین موسی زاده گفت: برخی از مراکز آموزش علمی کاربردی این استان با توجه به فعالیت شأن، دارای ظرفیت و امکانات جذب دانشجوی بین المللی را دارا هستند و باید در این مسیر توانایی و مهارت در زمینه فعالیت و کسب و کار خود را تبدیل به دانش کنند تا بتوانند برای دانشجوی بین المللی آموزش ایجاد کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر