صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۸ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱
مشاور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد؛

نقش مهم سبک زندگی ایرانی اسلامی در جهاد تبیین

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: با توجه به نقش مهم سبک زندگی ایرانی اسلامی در جهاد تبیین باید سبک زندگی خود را اصلاح و در ایجاد تمدن نوین اسلامی کوشا باشیم.
کد خبر : 820485

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از زاهدان، حسن بنیانیان مشاور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست جهاد تبیین که با حضور کارکنان و اعضای هیئت علمی  در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: برای اجرای جهاد تبیین که از نظر مقام معظم رهبری فریضه است روش‌های زیادی وجود دارد، اکنون جنگ شناخت و هنر در کشور حاکم است؛ بنابراین در این سه عرصه مهم باید نخبه‌شناسی، دانش‌اندوزی و دانش‌آموزی و با زبان هنر اصیل روشنگری صورت بگیرد.

وی، وظایف دانشگاهیان را درباره اجرای جهاد تبیین نسبت به اقشار دیگر جامعه مضاعف دانست و گفت: باید در پی راه‌اندازی جلسات مختلف تبیینی ازجمله در محلات، مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات باشیم.

مشاور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: چنین اقداماتی جزء رسالت نخبگان است و باید شبهه‌زدایی را جدی بگیریم و تهدیدها را برای اصلاح کارکردهای فرهنگی و اجتماعی تبدیل به فرصت کنیم، از سویی برای جهاد تبیین باید تشکل‌های مردمی و سازمانی درست شود و ابهامات را از فضای ذهنی جوانان رفع کنیم.

بنیانیان با توجه به نقش مهم سبک زندگی ایرانی اسلامی در جهاد تبیین افزود: باید سبک زندگی خود را اصلاح و در ایجاد تمدن نوین اسلامی کوشا و مهندسی فرهنگی داشته باشیم. نظام‌مندی و نظام‌سازی اسلامی هم بسیار اهمیت دارد و توجه به مبانی و ارزش‌های دینی در اعمال مدیریت در نفس زندگی ضروری است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ارتباط استاد با دانشجو و مأنوس بودن آنها را اصلی برای رسیدن به جهاد تبیین دانست و اضافه کرد: باید تولید محتوا را در دانشگاه با ارتباط با دانشجو پیش ببریم با مشورت دانشجویان شاخص فرهنگی بسازیم و توجه به شرایط ویژه حال و آینده داشته باشیم.

مشاور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: برای تأمین زیرساخت‌های اقتصادی و پیشرفت‌های سیاسی نیاز به تبادل‌نظر داریم و باید کارگاه‌های آموزشی راه‌اندازی کنیم.

بنیانیان با توجه به تحرکات مذبوحانه دشمن در کشورهای اسلامی و ایران اضافه کرد: رصد عوامل بحران‌ساز در شرایط امروز کشور از وظایف نخبگان متعهد است.

وی تأکید کرد: سرعت نفوذ انقلاب اسلامی در جوامع اسلامی غیرقابل وصف بوده و روحیه استکبارستیزی را تقویت و غرب را مستأصل کرده، بنابراین باید عوامل مؤثر آن را به‌روزرسانی کرد.

مشاور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: غرب برای تحریک مخاطبان مرز اخلاقی ندارد؛ بنابراین باید اخلاقیات را در اقشار مختلف جامعه تقویت کرد و متناسب با نیازهای زمان برنامه‌ریزی کرد، جریان مدیریت فرهنگی و تربیتی می‌تواند ساختار درست جامعه اسلامی را شکل دهد.

بنیانیان تبیین کرد: باید انتظارات و توقعات مردم مادی و معنوی از حاکمیت را براساس اصول اسلامی منطبق بر فرهنگ جامعه رفع کرد، یعنی از ظرفیت‌های فرهنگی و اسلامی استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر