صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۷ - ۱۳ آذر ۱۴۰۱
به مدت ۹ روز در محل «سی سايد ارينا»؛

نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت با حضور ایران افتتاح شد

شصت‌وچهارمين نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت شنبه (دوازدهم آذر ماه ‭‭‭‭‭۱۴۰۱‬‬‬‬‬) با حضور ناشرانی از كشورهای ايران، عمان، امارات متحده عربی، مركز فرهنگی فرانسه، سوريه، عراق،‌ عربستان و لبنان افتتاح شد.
کد خبر : 818200

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، آیین افتتاح شصت‌وچهارمين نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت شنبه(دوازدهم آذر ماه ‭‭‭‭۱۴۰۱‬‬‬‬) با حضور نجیب میقاتی(نخست وزیر کنونی لبنان)، تمام سلام و فؤاد سنيوره (نخست ‌وزيران پیشین لبنان)، سلوى سنيوره (رئيس انجمن فرهنگی عرب)، جمعی از مقامات و شخصیت‌های فرهنگی لبنان و نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد. 

در این آیین، نجيب میقاتی با بیان اینکه نمايشگاه بین‌المللی كتاب بيروت، شصت و چهار دوره برگزار شده است، گفت: اين نمايشگاه پير نمی شود و هميشه جوان مي‌ماند و امسال پس از سه سال وقفه در برگزاری این نمایشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا، شصت و چهار ساله شده است. 

نخست وزير لبنان، نمايشگاه بین المللی كتاب بیروت را يكي از با سابقه‌ترين نمايشگاه‌هاي كتاب در بين كشورهای عربی دانست و گفت: این نمایشگاه فرصتی برای اهالی نشر فراهم مي‌كند تا آخرين آثار و دستاوردهای خود را در حوزه كتاب و نشر معرفي كنند و صرفاً محلی برای فروش كتاب نيست بلكه محلی برای تبادل تجربه های اهالی نشر، نويسندگان و متفكران فرهنگی حاضر در نمايشگاه خواهد بود. 

گفتنی است خانه کتاب و ادبیات ایران با همكاری رايزني فرهنگی جمهوري اسلامی ايران در لبنان برای دومين بار در قالب غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران با عرضه بیش از ‭۵۰۰‬ عنوان کتاب از ناشران ایرانی در حوزه‌های مختلف کودک و نوجوان، ادبیات، هنر، شعر، تاریخ، ادبیات دفاع مقدس و پایداری، دین و ... در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت حضور دارد.

شصت‌وچهارمين دوره نمايشگاه بین المللی كتاب بيروت با حضور ‭۱۲۳‬ ناشر از کشورهای مختلف از ۱۲ آذر ماه ‭‭‭‭۱۴۰۱‬‬‬‬ آغاز به کار کرده و تا ۲۰ آذر ماه ‭‭‭‭۱۴۰۱‬‬‬‬ به مدت ۹ روز در محل «سی سايد ارينا» لبنان  به کار خود ادامه می دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر