صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۳ - ۰۹ آذر ۱۴۰۱
فضای مجازی به زبان ساده/۱۰۴؛ بر اساس آمارهای بین‌المللی؛

چینی‌ها و هندی‌ها در صدر جدول استفاده از شبکه‌های اجتماعی قرار دارند

آمارهای بین‌المللی حاکی از آن است که بیشترین تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان حضور دارند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا حد قابل توجهی افزایش یابد.
کد خبر : 817636

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا ابزار پرکاربرد برای برقراری ارتباط بین کاربران و انتقال و دریافت اطلاعات است. روزانه میلیارد‌ها کاربران در کشور‌های مختلف از اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی و پیام‌رسان استفاده می‌کنند و هرگونه تغییر در شیوه ارائه سرویس‌ها و اختلال در دسترسی به این برنامه‌ها به شدت ورد توجه مردم قرار می‌گیرد.

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی استاتیستا (statista) حاکی از آن است که کشور‌های چین و هند به ترتیب با ۱ میلیون و ۲۱ هزار و ۹۶ و ۷۵۵ هزار و ۴۷ نفر بیشترین تعداد کاربران اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی را در جهان دارند. این آمار مربوط به سال ۲۰۲۲ است و کشور‌های آمریکا و اندونزی به ترتیب با ۳۰۲ هزار و ۲۵ و ۲۱۷ هزار و ۵۳ کاربر در رتبه‌های سوم و چهارم جهان از منظر تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار دارند.

باتوجه به روند پرشتاب توسعه فناوری‌های ارتباطی و گسترش دامنه کاربرد‌های اپلیکیشن‌های پیام‌رسان پیش‌بینی می‌شود تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی تا سال ۲۰۲۷ در چین به ۱ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۳۸ و در هند به ۱ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۵ نفر می‌رسد. در ادامه نمودار کشور‌های دارای بیشتری کاربران شبکه‌های اجتماعی را مشاهده می‌کنید.

در جدول فوق ستون آبی مربوط به سال ۲۰۲۲ و ستون مشکی مربوط به سال ۲۰۲۷ است.

انتهای پیام/4144

انتهای پیام/

ارسال نظر