زندگی فناورانه (۱۶)/ مدیرعامل یک شرکت فناور در گفتوگو با آنا:
ابعاد طرح حمایتی وزارت ارتباطات از کسب و کارهای دیجیتال شفاف نیست
مدیرعامل یک شرکت فناور گفت: روشهای استفاده از طرحهای حمایتی استفاده از پلتفرمهای بومی به درستی برای کسبوکارها روشن نشده است و نمیدانیم باید از کجا پیگیری کنیم تا از آن بهرهمند شویم.
کد خبر : 816354
روحاله مخبریان، مدیرعامل مجموعه بینالمللی کودکان هوشمند در گفتوگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره تاثیر محدودیتهای شبکه ارتباطی کشور بر کسبوکارها، گفت: بخشی از تبلیغات و گزارش کار ما به والدین در شبکههای اجتماعی است. فیلتر شدن شبکههای ارتباطی از لحاظ ارتباط با جامعه آماری خود تاثیر به سزایی بر روی کسبوکارمان داشته است. البته بخش عمده کار این شرکت در سایت و از طریق شبکه نمایندگان پیش میرود، شاید نسبت به خیلی از کسبوکارهای دیگر که فروششان مرتبط به فضای مجازی است، کمتر آسیب دیدیم. اما در هر صورت اختلال ارتباط یک آسیب جدی برای همگان است.
**فرایندهای مرتبط با طرح حمایتی وزارت ارتباطات شفاف نیست
وی در پاسخ به این پرسش که طرحهای حمایتی که وزارت ارتباطات و وزارت اقتصاد برای گسترش فعالیت کسبوکارهای ایرانی در پلتفرمهای بومی در نظر گرفتند ( طرحهای حمایتی همچون معافیت مالیاتی، جذب فالوئر، تسهیلات احراز هویت و تیک آبی، مجوز شروع فعالیت و...) توانسته باعث رونق کسبوکارتان شود، اظهار کرد: ما هنوز از این طرحهای حمایتی استفاده نکردیم. روشها و فرآیندهای این طرح حمایتی به درستی برای کسبوکارها روشن نشده است. نمیدانیم باید از کجا پیگیری کنیم تا از این تسهیلات بهرهمند شویم. بیشتر از طریق اطلاعیههایی که از طریق آموزش و پرورش یا معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفته میشود درباره آن مطلع شدیم، اما اطلاعات دقیقی از چگونگی بهرهمندی آن نداریم.
بیشتر بخوانید:
مخبریان درباره حوزه فعالیت کسب و کار و ارتباط با بازارهای خارج از کشور عنوان کرد: ما در حوزه پرورش ذهنی کودکان و بحث محاسبات ذهنی و چرتکه برای رده سنی ۶ تا ۱۵ سال فعالیت میکنیم. این مجموعه از سال ۹۱ شروع به کار کرده است. در کشور به بحث حوزههای مغزی و ذهنی کودکان کمتر پرداخته شده بر همین اساس ما این حوزه را با بحث آموزش محاسبه ذهنی شروع کردیم و تقریبا ۱۰ سال است که از عمر فعالیت ما میگذرد. شبکهای نزدیک به ۳ هزار مربی در کل کشور وجود دارد که با مجموعههای آموزشی از جمله مدارس، فرهنگسراها و مجموعههایی که مجوز آموزشی دارند، فعالیت میکنیم. غیر از بحث محاسبه آموزش ذهنی و محاسبه ذهنی با چرتکه، بحثهای آموزشی با عنوان هوش طلایی داریم که در حوزه تفکر و حل مسئله است. در حوزه دروس اصلی کودکان نیز در دوران کرونا یک محتوای آموزشی به نام ترنج برای ۴ درس ریاضی، علوم، فارسی و نگارش برای اول تا ششم دبستان تولید کردهایم.
وی در ادامه بیان کرد: همچنین مجموعه ما از سال ۲۰۱۶ عضو انجمنی به نام «پاما» است که ۲۴ کشور در آن عضو هستند، این انجمن هر سال مجری برگزاری مسابقات محاسبات ذهنی کشورهای مختلف است. امسال هم در کره جنوبی برگزار میشود.
**لزوم طبقهبندی کسب و کارها در راستای حمایت از بخش خصوصی
مخبریان درباره چالشها و مشکلاتی که بر سراه راه توسعه کسب وکارشان قرار دارد، خاطرنشان کرد: بحث دریافت حمایت معنوی نه حتی مادی از دستگاههای بالادستی همچون آموزش و پرورش، معاونت علمی ریاست جمهوری و شرکتهای خلاق و... چالش اکثر کسبوکارها است. اگر حمایت لازم را از کسبوکارها داشته باشند و مجموعهها را طبقه بندی کنند دیگر هر کسی نمیتواند شرکت و کسبوکاری راه بیندازد، چرا که هر فردی نمیتواند کار را جلو ببرد، در این صورت مخل کسبوکارهای دیگر میشود. این یک وظیفه نظارتی است که مجموعههای مربوطه میتوانند در این راستا اقداماتی را لحاظ کنند.
انتهای پیام/۱۱۰/
انتهای پیام/