صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۰ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی انجام شد؛

رونمایی از «هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای کدنویسان» و «مهر خاوری»

معاون علمی دانشگاه آزاد کاشان از رونمایی کتاب‌های «هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای کدنویسان» و «مهر خاوری» خبر داد.
کد خبر : 815966

حسین خوشدل  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با اعلام رونمایی از دو کتاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: به همت مدیریت پژوهشی حوزه معاونت علمی از دو کتاب نوشته استادان این دانشگاه رونمایی شد.

به گفته وی، «هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای کدنویسان» نوشته مهدی اسماعیلی عضو هیئت علمی تمام وقت و «مهر خاوری» تألیف نرجس سپهرزاد استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان عنوان دو کتاب رونمایی‌شده است.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان ادامه داد: کتاب «مهر خاوری» تصحیح، توضیح و مقابله چهار نسخه خطی معتبر کتاب حاج میرزا معصوم خاوری کوزه‌کنانی در قرن سیزدهم است که نرجس سپهرزاد آن را تصحیح کرده و در شمارگان ۵۰۰ نسخه و ۲۱۶ صفحه توسط بوستان کتاب قم منتشر شده است.


خوشدل با بیان اینکه کتاب «هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای کدنویسان» اثر لارنس مورونی با ترجمه‌ مهدی اسماعیلی است، توضیح داد: این اثر توسط آتی‌نگر در ۲۴۴ صفحه منتشر شده است و علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب و سایر کتاب‌های کامپیوتر را از طریق خرید آنلاین از سایت فروش اینترنتی کتاب سفارش دهند.

به گفته وی در مقدمه کتاب «هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای کدنویسان» آمده است که یادگیری ماشین و هوش مصنوعی فرصت‌های بسیار زیادی را برای بهبود فرآیند‌های کسب و کار‌ها ایجاد کرده‌ و باعث شده‌اند که هر کسب و کاری برای به حداکثر رسیدن درآمدش به هوش مصنوعی روی بیاورد؛ چراکه هوش مصنوعی روز به روز در حال پیشرفت و ایجاد نوآوری‌های جدید است.

 معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان افزود: الگوریتم هوش مصنوعی برای هر کسب و کاری متفاوت بوده و نیاز‌های مختلفی را برطرف می‌کنند. شاید بتوان گفت اکنون هزاران الگوریتم هوش مصنوعی در دنیا ایجاد شده است.

خوشدل گفت: تکریم استادان به‌ویژه مؤلفان و صاحبان قلم و اندیشه را وظیفه خود می‌دانیم و برنامه‌های متنوعی برای بزرگداشت هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان داریم که به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر