فناوری چگونه سبب ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور میشود؟/ ارتقای ظرفیت ایدهپردازی در صنعت کتاب با توسعه فناوریهای هوشمند
گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا- علیرضا باجلان، «رویداد ایدهپردازیِ تولید محتوای رسانهای» در جشنواره «کتاب و رسانه»، چهارشنبه بیستوپنجم آبانماه ۱۴۰۱ همزمان با روز «کتاب، رسانه و زبان فارسی» به ایستگاه پایانی خود رسید. مسعود نقاشزاده؛ عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما، محمدحسین ظریفیان یگانه؛ مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی شیخ صراف؛ سردبیر خبرگزاری کتاب ایران، میکائیل دیانی؛ معاون ارتباطات و بازرگانی انجمن سینمای جوانان ایران، مجید صحاف؛ مدیر شبکه تلویزیون اینترنتی کتاب و احسان عسگری؛ مدیر مرکز رسانهای شیرازه، داوران این رویداد بودند.
قرار است ایدههای منتخب هیئت داوران، با حمایت و سرمایهگذاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران به مرحله تولید برسند. برقراری ارتباط میان صاحبان ایدهها و نهادهای حامی، کشف ایدههای جدید برنامهسازی و استعدادهای خلاق کنشگری رسانهای ازجمله اهداف برگزاری این رویداد هستند. این اقدام سبب میشود تا صاحبان ایده، ضمن ارتباط با حامیان برای ایدهپردازی و تولید محصول ترغیب شوند و بدین ترتیب زمینِ بازی کنشگری رسانهای در حوزه کتاب، وسیعتر شود.
**تزریق ایده به فضای تولید با موضوع کتاب
امیر حسین میرزایی، دانشجوی سینما و ایده پرداز این رویداد به خبرنگار آنا میگوید: «ایده من در رویداد ایده پردازی یک فیلم کوتاه داستانی با موضوع کتاب بود. هدف بسیاری از ارگانها این است که بتوانیم کودکان و نوجوانان را با کتاب پیوند بزنیم. به نظرم فیلم و خلق یک کاراکتر و شخصیت بیشتر در ذهن این نسل ماندگار میشود تا تبلیغ کتاب و کتابخوانی در تلویزیون. ابزاری همچون فیلم کوتاه میتواند در پلتفرمهای آموزشی مثل شاد پخش شود و این مفهوم را به زبان سرگرمی، بازی و داستان با فیلم کوتاه به آنها برساند.»
انتهای پیام/