صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۸ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱
فرماندار ملکان تأکید کرد؛

لزوم ارائه راهکار از سوی مراکز علمی برای افزایش سرانه مطالعه

فرماندار ملکان عنوان کرد: به‌دلیل گسترش فضای مجازی امروزه رغبت مردم و جوانان به مطالعه کمتر شده که باید مراکز فرهنگی به‌خصوص دانشگاه‌ها در راستای رفع مشکل کاهش سرانه مطالعه راهکار ارائه کنند.
کد خبر : 814496
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از ملکان، بهمن قایلی فرماندار ملکان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان بازدید و مطالعه کتاب را از شاخص‌های فرهنگی جامعه دانست و بر ضرورت توسعه فرهنگ کتابخوانی به‌خصوص در دانشگاه‌ها و مدارس تأکید کرد.

وی به جایگاه و اهمیت کتاب در دین اسلام اشاره کرد و افزود: اهمیت کتاب و کتابخوانی در اسلام تا حدی است که خداوند متعال یکی از سوره‌های قرآن را به نام قلم در کتاب خود قسم یاد می‌کند و پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم و بزرگان دین اسلام نیز همواره بر اهمیت کتابخوانی و مطالعه تأکید کرده‌اند.

فرماندار ملکان، نقش کتاب را در هدایت و رستگاری انسان‌ها و پیشرفت علمی و فرهنگی جامعه یادآور شد و خاطرنشان کرد: به‌دلیل گسترش فضای مجازی امروزه رغبت مردم و جوانان به مطالعه کمتر شده که باید مراکز فرهنگی به‌خصوص دانشگاه‌ها در راستای رفع مشکل کاهش سرانه مطالعه راهکار ارائه کنند.

قایلی با بیان اینکه باید از روش‌های انگیزشی و تشویقی برای ترغیب نوجوانان و جوانان به سمت کتابخانه‌ها و مطالعه کتاب استفاد کرد، از نهاد‌های فرهنگی به‌خصوص دانشگاه‌ها خواست تا در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی و ترغیب بیش از پیش دانشجویان و دانش‌آموزان تلاش کنند.

هدایت اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان هم در این دیدار تبیین کرد: بیش از سه هزار جلد کتاب و صد‌ها جلد مجلات و نشریات در موضوعات مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ... یک سرمایه بزرگ فرهنگی برای این شهرستان به‌خصوص واحد دانشگاهی ملکان محسوب می‌شود.

سیاوش عینالو مسئول کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی ملکان هم توضیحات لازم را درباره عملکرد و فعالیت‌های دو ماهه این مرکز علمی ارائه کرد.

جواد مهدوی معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار، علی یوسف‌زاده شهردار مبارک شهر و علیرضا ملارحیمی رئیس اداره صمت شهرستان ملکان در این بازدید فرماندار ملکان را همراهی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر