صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۰ - ۲۹ آبان ۱۴۰۱
فعال حوزه صنعت در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

تلاش دانش‌بنیانی برای بی‌نیازی کشور از واردات خوراک آبزیان، طیور و دام

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد در راستای سلامت‌محوری خوراک آبزیان، تغذیه دام، طیور و مصونیت آبزیان در برابر بیماری و برای بی‌نیازی کشور از واردات این محصولات تلاش کرده‌ایم.
کد خبر : 814016

گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ یک شرکت دانش‌بنیان با هدف کمک به شکوفایی صنایع و رشد اقتصادی بیشتر در شهرستان بیضا، یکی از برترین شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تولید خوراک دام و طیور و آبزیان به شمار می‌رود که با راه‌اندازی آزمایشگاه پیشرفته کنترل کیفی کارخانه، تمام مراحل تولید محصولات آن از زمان ورود مواد اولیه، حین تولید و محصول نهایی تحت نظارت و کنترل کیفی قرار می‌گیرد.

خبرگزاری آنا به‌عنوان دیده‌بان علم، فناوری و نوآوری به‌منظور کمک به رشد و توسعه عرصه علم و فناوری کشور و در راستای معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه فعالیت‌، تولید و دستاوردهای علمی آنها با امیر عبودی فارغ‌التحصیل دکتری کسب و کار و مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت‌وگو کرده است تا جزئیات فعالیت شرکت را بررسی کند.

گپ و گفت خبرنگار آنا با عبودی در پی می‌آید:

آنا: ابتدا شرکت صنعتی خودتان و محصولات کاربردی و تولیدی آن را معرفی کنید.

عبودی: شرکت پژوهشی صنعتی با هدف ارتقا و به‌روزرسانی صنعت دامپروری کشور و به‌منظور تولید کنسانتره پلت دامی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ در شهرستان بیضا با تنوع سبد محصولات، کیفیت بهینه محصولات، حفظ قوانین محیط‌زیست، رعایت تجهیزات و نیروی متخصص خط تولید خوراک آغاز کرد.

این شرکت دانش‌بنیان با تولید خوراک انواع حیوانات از جمله دام، طیور، آبزیان، حیوانات خانگی، حیوانات آزمایشگاهی، باغ وحش و تولید خوراک ماهی قزل آلا به شکل پلت اقدام کرده و ماشین‌آلات مجهز به آخرین تکنولوژی روز دنیا هستند و توسط معتبرترین برندها ساخته شده‌اند و نیروهای متخصص ایرانی در رشته صنایع غذایی و شیلات در شرکت مشغول فعالیت هستند.

آنا: محصولات تولیدی در مقایسه با نمونه‌های داخلی و خارجی چه مزایایی دارند؟

عبودی: شرکت با دو دهه فعالیت جایگاه بسیار مناسبی در بازار داخلی و خارجی دارد و محصولات از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌های روز دنیا پیشگام است و به کشورهای مختلف جهان صادر و از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور توزیع می‌شود.

محصولات شرکت تمام استانداردهای داخلی و ایزوهای مرتبط با صنایع غذایی را اخذ و با توجه به حضور در بازارهای جهانی تأییدیه سایر کشورهای را نیز کسب کرده‌اند. در این کارخانه احترام به محیط‌زیست یک هدف مهم تلقی می‌شود و شاخص بهره‌وری در شرکت بالاتر از استانداردهای جهانی است، به‌طوری‌که کمترین میزان کربن و گازهای گلخانه‌ای تولید می‌شود.

آنا: تعدادی از محصولات مهم را معرفی کنید.

عبودی: بیش از یکصد نوع محصول در شرکت تولید می‌شود که می‌توان انواع خوراک آبزیان مانند «سیبس شناور آغازین»، «سیبس شناور پرواری و رشد» و انواع خوارک دام مانند «استارتر گوساله سفارشی»،«پرواری گاوی سفارشی»، «پیشدان» و انواع خوراک طیور مانند «کرامبل»، «پری استاتر»، «پیشدان» و.. را ذکر کرد.

آنا: اختراعات، موفقیت‌ها و دستاوردهای شرکت دانش‌بنیان چه بوده است؟

عبودی: با راه‌اندازی بخش R&D که قلب تپنده شرکت دانش‌بنیان به شمار می‌آید و با گسترش این بخش و تأمین بودجه‌های پژوهشی اتفاقات بسیار خوبی به لحاظ کیفیت بالای محصولات به‌خصوص خوراک آبزیان که محصول کلیدی شرکت محسوب می‌شود به وجود آمده است.

بخش R&D در سلامت‌محور بودن خوراک آبزیان، تغذیه دام، طیور و مصونیت آبزیان در برابر طیف‌های رایج بیماری و نسبت به بی‌نیاز کردن کشور از واردات محصولات مشابه بسیار موفق و مفید عمل کرده است.

با توجه به پایین بودن سرانه مصرف ماهی در کشور و تشکیل زنجیره تولید غذاهای دریایی که تمام مراحل به صورت یکپارچه و هدفمند اجرا می‌شود و شامل تولید خوراک آبزیان، پرورش و صید ماهی، صید آبزیان، فرآوری ماهی، طعم‌دار شدن برخی محصولات، از بین بردن بوی آبزیان و بسته‌بندی محصولات و در نهایت عرضه در بازارهای داخلی است، می‌تواند در بالابردن تولید سرانه مصرف ماهی در کشور کمک زیادی کند.

آنا: شرکت چه برنامه‌هایی برای طرح‌های توسعه و دانش‌بنیان خود دارد؟

عبودی: با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته، عملکرد متخصصان در شرکت و وجود بازارهای مناسب برای سرمایه‌گذاری در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای خود قصد داریم یک کارخانه جدید خوراک آبزیان در استان فارس و یک کارخانه تولید غذای دریایی در جنوب کشور ایجاد کنیم.

 

کارخانه پیشرفته در کشورهای حوزه خلیج فارس برای دسترسی بهتر به بازارهای جهانی را نیز در دستور کار خود داریم.

آنا: برای رشد و شکوفایی مراکز رشد دانشگاهی چه پیشنهادی دارید؟

عبودی: مراکز رشد و شکوفایی در دانشگاه می‌توانند نقش کلیدی در ارتباط دانشگاه و صنعت ایفا کنند به‌طوری‌که مراکز رشد و پژوهشگران باید طرح‌های پژوهشی و تمرکز خود را روی موضوعاتی قرار دهند که دغدغه صنعت کشور باشد.

در حقیقت پژوهشی دارای ارزش است که بتواند مشکل و گره‌ای از صنعت باز کند که این نیازمند ارتباط قوی و مراودت بالای دانشگاه با صنعت است.

گفت‌وگو: مهدی خانی

انتهای پیام/

ارسال نظر