صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۳ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱
معاون دانشگاه آزاد مطرح کرد؛

احیای علوم پایه با آغاز کار دانشکده‌های موضوعی

محمد علی‌اکبری بر پیگیری ایجاد دانشکده‌های موضوعی در حوزه‌های مختلف و علوم کاربردی تأکید کرد و گفت: با آغاز کار دانشکده‌های موضوعی، علوم پایه احیا خواهند شد.
کد خبر : 813739

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اصفهان، محمد علی‌اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای منتخبین گروه‌های تخصصی علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد استان اصفهان اظهار کرد: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری از مجموعه آموزش عالی کشور، تمرکز همه فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در حوزه معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد بر ارتقای کیفیت و حفظ کیان دانشگاه قرار گرفته و این راه را با کمک همکاران در واحد‌های دانشگاهی با قدرت و قوت ادامه خواهیم پیمود.

وی افزود: در دوران کرونا آسیب‌های بسیاری به ساختار آموزش کشور وارد آمد که اکنون جبران این خسارات و رفع نواقص به وجود آمده مدنظر خواهد بود و علت حضور بنده در این استان، تشکر و قدردانی از تلاش در حوزه آموزش واحدهاست که می‌توان گفت یکی از موفق‌ترین نمونه‌های مواجهه و حل چالش‌های پدید آمده توسط این بیماری را در واحد‌های دانشگاهی استان اصفهان شاهد بودیم.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: با نگاهی به سبک آموزشی کشور و مقاومت و مخالفتی که در برابر تغییر صورت می‌گیرد، معمولاً ورود به بخش‌ها و مباحث آموزشی سخت و طاقت فرساست و جسارتی مضاعف می‌طلبد و به پشتوانه همکاران در حوزه آموزش واحد‌ها درصدد انجام تحولات بنیادین و مؤثر در بدنه آموزش دانشگاه آزاد اسلامی هستیم. تغییر روش تدریس و نهادینه کردن سبک یادگیری عمیق یکی از مواردی بوده که روی آن تأکید داریم و این امر تأثیر بسزایی در حفظ کیان دانشگاه خواهد داشت.

علی‌اکبری اضافه کرد: اقدام بعد در این حوزه، ورود به سرفصل‌های درسی خواهد بود که با توجه به قدیمی بودن سرفصل دروس، عملاً با خواسته‌ها و اهداف وزارت علوم، دانشگاه‌ها و دانشجویان فاصله داشته و با عنایت به مقتضیات زمان و اقتضائات کشور، برقرارکردن ارتباط و نتیجه از این سرفصل‌ها سخت و یا بعضاً غیرممکن می‌نماید و این امر نیاز به تغییر را شدیدتر خواهد کرد.

وی انجام اقدامات با نگاه ارتقای کیفیت را خواستار شد و عنوان کرد: بحث دیگری که در معاونت آموزشی دنبال می‌کنیم و امیدواریم که در آینده‌ای بسیار نزدیک این هدف را عملی کنیم، بحث دانشکده‌های موضوعی در حوزه‌های مختلف و علوم کاربردی متفاوت به‌خصوص در علوم پایه است؛ زیرا با آغاز به کار دانشکده‌های موضوعی، علوم پایه احیا خواهند شد.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تمرکز کنیم روی دانشکده‌هایی که اولاً چندوجهی و قابل دفاع هستند و ثانیاً حرف روز دنیا و نیاز درجه اول کشور اکنون و آینده خواهند بود. به‌عنوان‌نمونه دانشکده هوش مصنوعی یکی از این موارد است؛ زیرا ۱۰ سال آینده دنیا مختص هوش مصنوعی و کاربرد آن در زندگی روزمره خواهد بود.

علی‌اکبری تبیین کرد: موضوع بعدی قابل تمرکز در این حوزه، موضوع پژوهش است و برای تحولات بنیادین در حوزه پژوهش، اقدامات اساسی مدنظر بوده که برگزاری کنفرانس‌های معتبر ملی و بین‌المللی با هدف جذب ایده‌ها و جمع‌آوری تألیفات فاخر از استادان توانمند و دانشجویان نخبه و با محور استان‌های توانا و دارای زمینه ازجمله استان اصفهان است.

به گزارش آنا در این نشست، معاونان آموزشی و مدیران گروه‌های درسی از واحد‌های استان اصفهان به بیان نظرات و پیشنهاد‌ها خود درباره برگزاری آزمون‌های جامع، برگزاری کلاس‌ها و امتحانات و سایر موارد آموزشی پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر